دیگه چه خبر؟


عوامل ورزشگاه مشهد را به مردم معرفی می‌کنیم

   خبر اول اینکه، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از رئیس جمهور بابت سفری که به استان خراسان رضوی داشتند، تشکر می‌کنم. این سفر پربرکت بود و نکات بسیار مهمی را ایشان در این سفر مدنظر قرار داد. نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه پیش آمده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان در شهر مشهد تصریح کرد: موضوع پیش آمده در حاشیه مسابقه فوتبال دو تیم مذکور در ورزشگاه شهر مشهد در کمیسیون اصل ۹۰ به جد پیگیری می‌شود و قطعاً با عواملی که باعث بروز این اتفاقات در ورزشگاه مشهد شدند، برخورد می‌شود و گزارش آن را به مردم تقدیم خواهیم کرد. برخی جریانات می‌خواهند مسائل را در شهر مشهد به حاشیه ببرند.

استقبال ایرانیان خارج کشور از سامانه پرسمان تردد

  خبر دیگر اینکه، ایرانیان خارج کشور از سامانه پرسمان تردد استقبال کرده‌اند. به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه با اشاره به اینکه این سامانه به‌دنبال اعلام سیاست حمایتی کشور درخصوص تسهیل تردد ایرانیان خارج کشور در اواخر سال گذشته ایجاد شده است و به هموطنان مقیم خارج  کشور کمک می‌کند تا در صورت وجود هرگونه تردید، سؤالات خود درخصوص ورود و خروج از کشور را طرح و برای سفر خود، بدون دغدغه برنامه‌ریزی کنند، گفت: در کمتر از دو ماه از ایجاد این سامانه، ایرانیان مقیم خارج کشور استقبال خوبی از این خدمت جدید به عمل آوردند، به گونه‌ای که بیش از ۳۳۰۰ درخواست تا پایان اسفندماه در این سامانه ثبت گردید. وی ادامه داد: پس از بررسی فوری درخواست‌ها و استعلام از مراجع ذیربط، پاسخ بیش از ٢٥٠٠ متقاضی از طریق سامانه به هموطنان ارسال گردید و مابقی نیز در روند استعلام و پاسخگویی قرار گرفت. غریب‌آبادی تأکید کرد: اصل بر تردد آزادانه هموطنان مقیم خارج به داخل کشور می‌باشد و فقط افرادی که تردیدهایی درخصوص وجود موانع حقوقی یا قضایی دارند، به این سامانه مراجعه و مبادرت به استعلام نمایند. سامانه پرسمان تردد برای هموطنانی که دارای سوابق ممنوع‌الخروجی از بابت ثبتی، مالیاتی و حقوقی باشند، اطلاع‌رسانی لازم را به عمل آورده و همچنین راهنمایی لازم در رفع آن موانع را ارائه می‌کند.

پیش‌نویسی مبتنی بر توافق نهایی وجود ندارد

  شنیدیم که، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارنقد برخی نمایندگان پیرامون عدم رعایت خطوط قرمز ایران در مذاکرات، گفت: پیش‌نویسی که مبنای توافق نهایی باشد هنوز تهیه نشده است، زیرا مذاکرات هنوز در مرحله رایزنی‌های نهایی است و این‌طور نیست که بگوییم مذاکرات کاملاً تمام شده و به نقطه پایانی رسیده است. ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص ارائه پیش‌نویس مذاکرات به مجلس شورای اسلامی گفت:‌ معتقدم نباید پیش‌داوری کنیم. تاکنون هیچ پیش‌نویسی درخصوص موضوع مذاکرات به مجلس و کمیسیون تخصصی و امنیت ملی مجلس ارائه نشده است اما در جلسات متعددی که با حضور آقای امیرعبداللهیان و باقری برگزار شده محتوای مذاکرات و موضوعاتی که مطرح شده و دیدگاه‌های طرفین از سوی آنها تشریح شده است. نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: کمیسیون امنیت ملی، جلسات متعددی را با آقای امیرعبداللهیان و باقری و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار کرده و مذاکرات وین از زوایای متعددی مورد بررسی قرار گرفته است اما تاکنون پیش‌نویس مکتوبی را ندیدیم. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه آیا تیم وزارت امور خارجه خط قرمزها را مدنظر دارد، گفت:‌ در طول همه جلساتی که با آقای امیرعبداللهیان و باقری داشتیم تأکید آنها نیز بر این بوده که ما همه تلاش‌مان را متمرکز کرده‌ایم تا خطوط قرمزی را که جمهوری اسلامی ایران، مسئولین نظام و مجلس شورای اسلامی، قانون لغو تحریم‌ها مشخص کرده را رعایت کنیم. عزیزی خاطرنشان کرد: تأکید تیم مذاکرات‌کننده و سرپرست تیم بر رعایت خط قرمزهایی است که جمهوری اسلامی برای مذاکرات پیش‌بینی کرده است. در مسیر مذاکرات باید انعطاف‌هایی هم وجود داشته باشد اما هیچگاه به معنای عبور و عدول از خط قرمزها نبوده و نیست و مجلس شورای اسلامی روی این خطوط قرمز ایستادگی و تأکید داشته و اصرار دارد که باید در متن نهایی هم این خطوط قرمز رعایت شود.

اعلام آمادگی روسیه برای توسعه همه‌جانبه همکاری با ایران

  دست آخر اینکه، الگ ریازانتسف، معاون وزیر صنعت و بازرگانی فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل روز گذشته در دیدار با کاظم جلالی سفیر کشورمان از آمادگی کامل کشورش برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها خصوصاً در مباحث زیرساختی خبر داد. به گزارش ایسنا، در این ملاقات طرفین موضوعاتی همچون حمل و نقل و ترانزیت در ابعاد مختلف هوایی، دریایی و جاده‌ای و همچنین تعاملات گمرکی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. موضوع انجام سرمایه‌گذاری مشترک در بسیاری از روابط اقتصادی، خصوصاً در بخش‌های حمل و نقل از موضوعات اصلی مورد تفاهم بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7878/5/608159/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها