گروگانگیری برای تصاحب خانه 40 میلیاردی مرد تاجر


گروه حوادث:  گروگانگیران که قصد تصاحب خانه 40 میلیاردی یک تاجر ثروتمند را داشتند، وقتی برای برداشتن مدارک راهی خانه او شدند، از سوی پلیس به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، پنجشنبه هفته گذشته مأموران گشت یکی از کلانتری‌های تهران هنگام عبور از خیابانی در شمال شهر متوجه خودروی پژویی شدند که مقابل خانه‌ای ویلایی توقف کرده بود و راننده با چهره‌ای نگران و مضطرب انگار منتظر کسی بود.
مأموران خودروی پژو را زیر نظر گرفته و هنوز چند لحظه نگذشته بود که سه مرد جوان هراسان از خانه ویلایی بیرون آمده و بدون آنکه درب خانه را ببندند، سوار پژو شدند. مأموران با دیدن سه مرد جوان و پوشه‌ای که به نظر داخل آن مدارک و اسناد بود، با این احتمال که مردان جوان سارقان خانه ویلایی هستند، به آنها دستور ایست دادند. اما پژوسواران اقدام به فرار کرده و بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد. بعد از چند دقیقه تعقیب و گریز، در نهایت مأموران موفق شدند راه را بر پژوسواران مسدود کرده و آنها را دستگیر کنند.
آدم‌ربایی سه ساعته
سرنشینان پژو ابتدا منکر سرقت بودند اما در بازرسی از خودرو و کشف مدارک و اسنادی که متعلق به همان خانه ویلایی بود، متهمان به ناچار لب به اعتراف گشودند. یکی از آنها گفت: صاحب خانه، مردی تاجر و مقیم یکی از کشورهای خارجی و از آشنایان دور است. او مدتی قبل به ایران آمد و تصمیم داشت که خانه 40 میلیاردی‌اش را بفروشد و به همین دلیل مشخصات خانه‌اش را آگهی کرده بود.  زمانی که از این ماجرا باخبر شدیم، تصمیم گرفتیم خانه‌اش را تصاحب کنیم.
او ادامه داد: چند روز قبل به عنوان خریدار، راهی خانه مرد تاجر شده و بعد از بازدید خانه، با او تماس گرفته و مدعی شدم که قصد خرید خانه او را دارم. به این بهانه عصر پنجشنبه با وی در خیابان قرار گذاشته و از او خواستم مدارک و اسناد خانه را با خود بیاورد تا آنها را بررسی کنیم. وی هم بی‌خبر از نقشه‌ای که ما در سر داشتیم، به محل قرار آمد، او را سوار خودرو کرده و سه ساعت گروگان گرفته و با تهدید از او خواستیم که وکالتنامه و چندین برگ سفته را برایمان امضا کند.
سرقت مدارک
مرد جوان ادامه داد: مرد تاجر که بسیار ترسیده بود و چاره‌ای نداشت، برگه‌ها را امضا کرد. بعد از گرفتن امضا سراغ سند و مدارک رفتیم تا آنها را بررسی کنیم که متوجه شدیم او اصل سند را نیاورده و کپی مدارک را به همراه دارد. از آنجا که با کپی مدارک نمی‌شد سند را به نام خود منتقل کنیم، در نتیجه تصمیم گرفتیم همراه گروگان راهی خانه وی شده و اصل مدارک را از او بگیریم.
وقتی به خانه ویلایی او رسیدیم، یکی از همدستانم به عنوان زاغزن داخل خودرو ماند تا در صورت مشاهده مورد مشکوک، به ما خبر دهد. در حال برداشتن مدارک و اسناد از خانه بودیم که همدستم از داخل ماشین پیام داد خودروی پلیس در حال گشتزنی در آن حوالی است. ما هم بلافاصله مدارک را برداشته و گروگان را دست و پا بسته داخل خانه رها کرده و سوار ماشین شده و قصد فرار داشتیم که دستگیر شدیم.
به دنبال اعترافات 4 مرد جوان، مأموران بلافاصله راهی خانه مرد ثروتمند شده و او را که دست و پا بسته داخل خانه ویلایی‌اش بود، آزاد کردند. با آزادی گروگان، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفتند. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/22/608737/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها