اخبار


حادثه مرگبار در کارخانه کاغذسازی بهشهر

گروه حوادث:  دو کارگر مجتمع کاغذسازی تبریز در استان مازندران هنگام نظافت مخزن کاغذ دچار گازگرفتگی شده و جان باختند.
یک منبع کارگری درباره جزئیات این  حادثه گازگرفتگی به  ایلنا گفت: حادثه در کارخانه کاغذسازی تبریز در منطقه امیر آباد بهشهر رخ داد که در نتیجه آن دو کارگر بر اثر سقوط در مخزن کاغذ جان خود را از دست دادند.
او با تشریح جزئیات این خبر گفت: شامگاه  چهارشنبه گذشته دونفر از کارگران کارخانه کاغذسازی تبریز که در منطقه بندر امیرآباد شهرستان بهشهر استان مازندران فعالیت دارند، حین نظافت مخزن کاغذ بر اثر گازگرفتگی ‌جان باختند.
او گفت: بر اساس گفته‌های شاهدان عینی، این حادثه هنگامی رخ داده است که دو نفر از کارگران به اسامی «سعید جوادی و علیرضا مسافر»  برای نظافت به داخل مخزن کاغذ  رفته بودند، اما به دلیل استشمام گاز سمی ناشی از کاغذهای لجن شده دچار گاز گرفتگی  و بیهوش شدند. همکار سوم آنها که خارج از مخزن مشغول کار بود، با مشاهده این اتفاق گروه‌‌های امدادی خارج از کارخانه را مطلع کرد ، اما دو کارگر در نهایت جان خود را از دست دادند.
به گفته وی، از قرار معلوم کارخانه کاغذسازی تبریز از ابتدای سال جاری تعطیل بوده و تعدادی کارگر هر چند روز یک بار برای سرکشی و نظافت دستگاه‌ها وارد کارخانه می‌شدند. یکی از کارگرانی که فوت کرده‌ است  هفت سال و دیگری یک سال سابقه کار در این واحد تولیدی داشتند  و هر دو ساکن شهر بهشهر بودند.

حکم قصاص قاتل شیشه ای صادر شد

گروه حوادث:  مرد معتادی که سال گذشته در شهرستان گرگان در اقدامی جنون‌آمیز یک نفر را به قتل رسانده و 11 رهگذر را با چاقو مجروح کرده بود به قصاص محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری این شهرستان گفت: رسیدگی به پرونده این حادثه به‌صورت ویژه در دادسرای گرگان آغاز شد و پس از تکمیل تحقیقات و اعلام نظر پزشکی قانونی مبنی بر سلامت روانی متهم، کیفرخواست صادر و پرونده در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شد. به درخواست اولیای دم دادگاه حکم قصاص این فرد را صادر کرد که با اعتراض متهم پرونده برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: علاوه بر آن، کیفرخواست پرونده ۹ نفر از مصدومان این پرونده برای تعیین دیه به دادگاه کیفری ۲ فرستاده شد. پرونده یکی از مصدومان این حادثه هم به علت تمام نشدن طول درمان در مرحله دادسرا است.
براساس این گزارش ،عصر 12 مرداد سال گذشته مردی میانسال در چهارراه میدان شهرستان گرگان در حالی که یک تیغ جراحی را بین کاغذ پیچیده بود، شروع به مجروح کردن رهگذران کرد و وقتی می‌خواستند مانع او شوند از یک مغازه سمساری در محل چاقو و تبر برداشته و به هر ‌کسی از کنارش رد می‌شد، ضربه می‌زد. متهم که به مخدر شیشه اعتیاد داشته و بر اثر توهم ناشی از مصرف شیشه دست به این کار زده بود همان موقع از سوی مأموران نیروی انتظامی دستگیر شد، اما در این حادثه پسری 17 ساله به قتل رسید و 11 نفر دیگر مجروح شدند.

کشف جسد بدون کفش در بلوار اندرزگو

گروه حوادث:  کشف جسد مردی جوان داخل کیسه نایلونی در حالی که کفشی به پا نداشت، این احتمال را برای کارآگاهان جنایی مطرح کرد که جنایت در محلی دیگر رخ داده باشد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 9:41 صبح جمعه 19 فروردین زن جوانی در حال عبور از خیابان اندرزگو بود که داخل شمشادهای وسط بلوار متوجه جسد مردی شد که با کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی شده بود. با مشاهده جسد، زن جوان موضوع را به مأموران کلانتری 101 تجریش خبر داد و بدین ترتیب بازپرس محمد وهابی و تیم بررسی صحنه جرم لحظاتی بعد از کشف جسد راهی محل شدند.
با حضور در محل، آنها با جسد مردی حدوداً 40 ساله مواجه شدند که آثار ضربات متعدد چاقو روی بدنش بود و یک روسری دور گردنش پیچیده بودند که احتمال خفگی را مطرح کرد. قربانی این جنایت لباس بیرون به تن داشت اما کفشی به پا نداشت. بررسی‌ها نشان می‌‌داد که قتل در محل دیگری رخ داده وعامل یا عاملان جنایت، پس از آنکه جنازه را داخل دو کیسه پلاستیکی قرار داده‌اند آن را به این محل آورده و رها کرده‌اند.
به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت جسد مرد ناشناس برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.همچنین دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، بررسی پرونده افراد فقدانی با این احتمال که ناپدید شدن مرد ناشناس از سوی خانواده‌اش گزارش شده باشد و همچنین شناسایی هویت مقتول و عامل یا عاملان جنایت صادر شد.

2 میلیارد تومان کلاهبرداری به بهانه  وام کم بهره

گروه حوادث:  مرد شیاد که با ترفند دریافت وام کم‌بهره از طریق مؤسسات خیریه از 150 نفر بیش از 2 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ «حشمت سلیمانی» رئیس پلیس فتای استان فارس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند دریافت وام از طریق مؤسسات خیریه، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
شاکی‌ها  در اظهارات خود بیان داشتند که متهم در ابتدا خود را به عنوان فردی نیکوکار معرفی کرده و برای  اعتمادسازی مبلغ اندکی پول را به عنوان عیدی به حساب آنها واریز کرده و پس از جلب اعتماد، بعد از گذشت چند روز دوباره با آنان تماس می‌‌گرفت و اعلام می‌کرد که مقدمات دریافت یک وام کم بهره را فراهم کرده است. کارشناسان در بررسی‌های تخصصی مطلع شدند این فرد با ترفند خاصی با شاکی‌ها تماس و اعلام می‌کرده برای دریافت وام کم بهره می‌بایست مبالغی را به عنوان کارهای اداری به حسابش واریز کنند که پس از واریز وجه دیگر جوابگوی تماس‎‌های آنها نبوده است. سرهنگ «سلیمانی» گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم بیش از 150 نفر شاکی دارد، تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه تاکنون به 20 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرده است.
وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجه شدن با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice. Ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با کارشناسان در تماس باشند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/22/608742/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها