میزبانی هنرهای نمایشی از هفته هنر انقلاب اسلامی


گروه فرهنگی:  محوطه مجموعه تئاتر شهر همزمان با فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی میزبان اجرای چند نمایش خیابانی، مجالس پرده‌خوانی و نقالی با حضور هنرمندان شاخص این عرصه خواهد بود. به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی محوطه مجموعه تئاتر شهر از روز شنبه بیستم تا پایان روز پنجشنبه بیست و پنجم فروردین ماه میزبان اجرای چند نمایش خیابانی، مجالس پرده‌خوانی و مجالس نقالی با حضور هنرمندان شناخته شده این حوزه‌ها خواهد بود. این ویژه برنامه‌ها از تاریخ یاد شده ساعت 16 تا 18:30 توسط اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری مجموعه تئاتر شهر، شهرداری منطقه 11 تهران، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی میزبان شهروندان تهرانی در محوطه مجموعه تئاترشهر است. همچنین کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در یادداشتی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اهمیت و کارکرد‌های هنرنمایش در معرفی و تبیین مبانی انقلاب اسلامی ایران را یادآور شد و بر ضرورت نظریه‌پردازی الگوها و ساختارهای تماتیک، محتوایی، دراماتیک، ژانری و اجرایی دراین عرصه تأکید کرد.
 
ارسال 62 عنوان نمایشنامه درهفته هنر انقلاب
با هدف تأمین و گسترش منابع تخصصی هنرهای نمایشی موردنیاز گروه‌های تئاتر در استان‌های کشور و نیز رفع نیاز هنرمندان و علاقه‌مندان و فعالان عرصه تئاتر به منابع آموزشی، از سوی اداره کل هنرهای نمایشی ۶۲ عنوان نمایشنامه منتشرشده در انتشارات نمایش در قالب یک مجموعه برای ۲۰ استان و یک شهرستان در هفته هنر انقلاب اسلامی ارسال شد. به گزارش ایلنا، این اقدام در پی درخواست و اعلام نیاز هنرمندان و همچنین گروه‌های نمایشی استان‌ها و موافقت مدیرکل هنرهای نمایشی مبنی بر در اختیار گرفتن منابع تخصصی هنرهای نمایشی به‌منظور افزایش سطح کیفی و علمی اعضای گروه‌های مذکور صورت گرفته است. برخی از عناوین این نمایشنامه‌ها عبارت است از پنگوئن‌های افسرده، نمایشنامه‌های برگزیده فجر سی و هشتم، اگر می‌توانی مرا بگیر، شمس و قمر، تکه‌های سنگین سرب، خجالت بکشید آقای ترحم، در آستانه، صاحبدلان؛ مفرد مذکر غائب، اوسنه گمشده، بازی‌نامه یک، می‌خواهم میوسوو را ملاقات کنم، محاصره، رؤیای ماه، هملت، بیگانه، گیسو، کنار ریل، چشم‌ها، حاشیه‌دوزی‌های بیرق شیر و خورشید، داش آکل، دژ هفتواد، متتی، اشتقاق، عروس قنات، 1316، یک زندگی در سه پرده، بابا آدم، صادره از...، سی‌وسه سال بعد، پرنیان 3 و... این کتاب‌ها به 20 استان اغلب از مناطق مرزی کشور ازجمله ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، منطقه آزاد قشم، منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر)، منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد چابهار و نیز شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.
 
شهید آوینی و هنر انقلاب
به‌همین مناسبت نمایشگاه «هنر انقلاب» همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در فرهنگسرای نیاوران نیز برپاست. به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نمایشگاه متشکل از آثار تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی به دبیری مسعود شجاعی طباطبایی توسط معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد فرهنگی روایت فتح و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار خواهد شد. در نمایشگاه هنر انقلاب، ۵۰ اثر از پوسترهای دوران انقلاب، ۱۸ اثر نقاشی، ۲۱ اثر عکس، ۳۰ اثر پوستر با موضوع هفته هنر انقلاب اسلامی برگرفته از نوشته‌های شهیدمرتضی آوینی به همراه سه عکس در ابعاد بزرگ از میشل ستبون عکاس فرانسوی از حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش درخواهد آمد. همچنین در بخش جنبی این نمایشگاه نیز کارگاه‌‎‌های آموزشی هنرهای تجسمی به همت فرهنگسرای نیاوران و با همکاری مرکز آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در محوطه باز فرهنگسرای نیاوران و با حضور بیش از ۴۰ هنرمند، در رشته‌های خوشنویسی، مجسمه‌سازی و نقاشی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هنر انقلاب تا ۳۰ فروردین با رعایت دستورالعمل‌‎‌های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.
 
وبینار دو روزه «بررسی‌تئاتر انقلاب اسلامی»
اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دانشکده هنر و معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، همزمان با فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی وبینار دو روزه «بررسی تئاتر انقلاب اسلامی» را برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی وبینار دو روزه «بررسی تئاتر انقلاب اسلامی» طی روزهای شنبه بیستم و یکشنبه بیست و یکم فروردین ماه توسط دفتر انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری دانشکده هنر و معاونت پژوهشی دانشگاه سوره برگزارخواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از ساعت 16 تا 19 روز شنبه بیستم فروردین ماه وبینار «زیبایی شناسی تئاتر انقلاب اسلامی» به دبیری فرزاد معافی غفاری پژوهشگر و مدرس دانشگاه، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، علی منتظری، محمدعلی خبری، هوشنگ توکلی و محمود فرهنگ برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/31/608766/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها