دنیای تصویر


1 پس از مراسم اسکار نود و چهارم، اغلب اخبار سینمای جهان حول محور رفتار خشونت‌آمیز ویل اسمیت در برابر شوخی کریس راک می‌چرخد. روز گذشته هیأت مدیره آکادمی اسکار در این باره تشکیل جلسه داد و اعلام کرد مجازات ویل اسمیت را تعیین کرده و وی به‌مدت ۱۰ سال حق حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار را نخواهد داشت. البته این بازیگر در این مدت می‌تواند به خاطر نقش‌آفرینی‌هایش همچنان نامزد یا برنده جایزه اسکار شود. در واکنش به این بیانیه ویل اسمیت هم گفته که تصمیم آکادمی را پذیرفته و به آن احترام می‌گذارد.

2 مجید اسماعیلی که این روزها با حضور در ترکیب چهار نفره داوران برنامه تلویزیونی «عصر جدید» برای مخاطب عام شناخته شده است با حکمی از سوی محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، به سمت مدیرعاملی موزه سینما منصوب شد. البته مجید اسماعیلی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق(ع) است از دهه ۸۰ تاکنون در عرصه تهیه‌کنندگی، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و انیمیشن‌سازی در سینما و تلویزیون فعال است. هفده سال سابقه تدریس در دانشگاه‌ها، مدیریت طرح و برنامه بنیاد روایت، مدیرعاملی مؤسسه فرهنگی شهید آوینی و… از جمله فعالیت‌های او در عرصه دانشگاه و مدیریت‌ فرهنگی و سینمایی است.

3 اثری از آثار پابلو پیکاسو که در سال ۱۹۳۲ روی بوم آمده، برای اولین بار در یک حراجی چکش خواهد خورد. طبق گزارش ایرنا و به نقل از بارونز، پرتره Femme nue couchée که پابلو پیکاسو در سال ۱۹۳۲ از معشوقه خود، ماری ترز والتر، کشید ماه مه امسال برای اولین بار حراج خواهد شد. ارزش تخمینی این اثر بیش از ۶۰ میلیون دلار برآورد شده است. در حال حاضر رکورد گران‌ترین پرتره پیکاسو از والتر در اختیار تابلوی زن نشسته در کنار پنجره است که  به قیمت ۱۰۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار چکش خورد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/31/608767/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها