مجمع کدام شرکت‌ها امروز برگزار می‌شود؟


گروه اقتصادی/ طبق اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت کدال امروز یک شرکت بورسی مجمع خود را برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت خوراک دام پارس با نماد «غدام» مجمع عادی عمومی سالانه خود را برگزار خواهد کرد تا از سهامداران درمورد گزارش عملکرد سال مالی گذشته و مقدار سود تقسیمی در این سال رأی‌گیری شود.
کاهش 79 درصدی سود خالص «غدام»
شرکت خوراک دام و طیور پارس در زمینه تولید خوراک و داروی دام و طیور، آبزیان، تولید و فروش گوشت وتخم مرغ و سایر فعالیت‌های مرتبط با این صنعت فعالیت می‌کند.
شرکت خوراک دام پارس در بین تولید کنندگان خوراک‌ دام و طیور کشور در جایگاه هشتم قرار دارد.این شرکت یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر شناخته می‌شود و نظر به اینکه بیش از 50درصد سهام «غدام» در اختیار آن شرکت است لذا کنترل شرکت  به عهده سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر است.طبق صورت‌های مالی منتشر شده، شرکت «غدام» در سال مالی منتهی به آذرماه 1400، تنها 2میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 79درصد کاهش داشته است.
با نگاهی به آمار تولید و فروش، مشخص می‌شود این شرکت در سال مالی 1400، در زمینه تولید و فروش انواع محصولات خود، چه از نظر مقداری و چه از نظر ریالی با کاهش روبه‌رو شده که این امر موجب کاهش 14 درصدی درآمد‌های عملیاتی شده است. با وجود کاهش تولید و فروش شرکت، اقلام هزینه‌ای مانند هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و هزینه‌های سربار تولید با افزایش روبه‌رو شده‌اند تا این شرکت نتواند در مجموع عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.شرکت  افزایش تورم را به‌عنوان دلیل اصلی افزایش هزینه‌های عملیاتی خود اعلام کرده است.
همچنین شرکت درخصوص دلیل کاهش روند سود‌سازی خود می‌گوید: از ابتدای سال مالی 1400 تا شهریور ماه هیچ گونه نهاده دولتی به این شرکت اختصاص داده نشده و شرکت در تأمین مواد اولیه خود با محدودیت‌های بسیاری مواجه شده است. از طرفی با اختصاص نهاده به‌طور مستقیم به مرغداران با قیمت‌های مصوب، سفارشات و به تبع آن فروش کاهش یافته است. لذا شرکت در راستای رفع این موانع اقدام کرده و همچنین جهت جبران بخشی از کاهش سوددهی قرارداد‌های تولید به‌صورت کارمزدی را نیز در دستور کارخود قرار داده است. لازم به ذکر است که پس از رایزنی‌های صورت گرفته در 4ماه پایانی سال مالی، شرکت موفق به اخذ سهمیه دولتی نهاده شده است، اما در این زمان محدود امکان جبران کسری تولید در ماه‌های گذشته وجود نداشته و این موارد موجب کاهش سودآوری شرکت شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/10/608792/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها