خبرخوان


۵۰۰ هکتار زمین راکد بازپس گرفته می‌شود

علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی را که دریافت‌کنندگان آن تاکنون ساخت‌وسازی نداشته‌اند، پس می‌گیریم و به افراد جدید و دارای صلاحیت واگذار می‌کنیم؛ دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، هزینه زیادی متقبل می‌شود، زیرا هدف‌گذاری شده تا تولید اتفاق بیفتد و اگر تولیدی اتفاق نیفتد، ما ورود کرده و اراضی را به سایر متقاضیان دارای صلاحیت واگذار خواهیم کرد. او افزود: سال گذشته با کمک دستگاه‌های نظارتی و قوه‌قضائیه، پرونده بیش از یک هزارو ۹۰۰هکتار اراضی راکد را که واحدهای آن ساخته نشده بود، با دادن اخطارها و تذکرات لازم در مسیر قضائی قرار دادیم تا بازپس‌گیری کنیم که از این میزان تاکنون ۷۷۰هکتار را پس گرفته‌ایم. بخشی از زمین‌های پس گرفته شده به افراد جدید واگذار شده و بقیه نیز در مسیر و فرایند واگذاری است. رسولیان یادآور شد: از اواخر سال گذشته، فرایند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی، الکترونیکی شد تا شفافیت لازم و عدالت ایجاد شود و همه افراد اطلاعات کامل را درباره شرکت داشته باشند. البته درخواست ما این است که متقاضیان حتماً از شرکت شهرک‌های صنعتی استعلام اخذ کنند؛ چون اگر متوجه شویم افرادی از مسیر بنگاه‌های املاک و یا مسیر دیگری، دریافت زمین را پیگیری کرده‌اند، زمین را پس خواهیم گرفت.

صدور ۶۰ هزار شناسه کالا برای لوازم‌ یدکی خودرو

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: تاکنون بیش از ۶۰هزار شناسه کالا برای لوازم‌ یدکی خودرو صادرشده که هر یک از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا با یک برند و ویژگی خاص است؛ فرایند شناسه‌دار کردن کالاها بسیار دقیق است تا از کالاهای شبیه به خود متمایز شود. یکی از مسائلی که اکنون وجود دارد این است که بسیاری از لوازم‌ یدکی خودروها اصل نبوده یا از کیفیت لازم برخوردار نیست، بنابراین اگر کالاها با سطوح کیفی مختلف، شناسه‌های متفاوت بگیرند، علاوه بر حل مشکل قاچاق، هدف مهم که جلوگیری از تقلب و افزایش کیفیت و استاندارد است  نیز حاصل می‌شود. او بیان ‌داشت: تاکنون ۲۷۰تولیدکننده و بیش از ۴۰هزار خرده‌فروش در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده‌اند که رقم قابل‌‌توجهی است. کل خرده‌فروشان لوازم‌ یدکی خودرو حدود ۷۰هزار واحد هستند.

رقابت و تعادل‌بخشی با واردات خودرو

فرهاد به‌نیا، سخنگوی انجمن قطعه‌سازان با اشاره به مزایای واردات خودرو گفت: با واردات خودرو هم بازار به تعادل می‌رسد و هم رقابت بین تولید‌کنندگان ایجاد می شود، در این میان واردات خودرو در صورتی که از محل ارز داخلی کشور نباشد و‌ تا زمانی که تعادل در بازار خودرو ایجاد کند، مشکلی ندارد. به نظر می‌رسد باید واردات خودرو با منشأ ارز خارجی به قانون اضافه شود تا مشکل واردات خودرو حل شود. او افزود: با واردات خودرو هم می‌توان شاهد خروج خودروهای فرسوده بود و هم می‌توان تا حدودی تعادل قیمت در بازار خودرو را حفظ کرد.

صادرات آرد دولتی به ترکیه صحت ندارد

مهرداد سعادت، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با بیان اینکه فروش و صادرات آرد دولتی به ترکیه مورد تأیید نیست، گفت: با وجود کاهش عرضه آرد از اوکراین به جهان، حجم صادرات این محصول به ترکیه از کشور افزایش نداشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/12/608798/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها