توصیه محمد پنجعلی و حمید درخشان به بازیکنان پرسپولیس

آرامش‌تان را حفظ کنید


محمدمحمدی سدهی/ رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی دربی 98 روز پنجشنبه اعلام شد. بر این اساس، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس با محرومیت 6 جلسه‌ای مواجه شد که البته 2 جلسه آن تعلیقی است. این اتفاق چیزی شبیه شوک برای تیمی است که با اختلاف 6 امتیاز نسبت به رقیب دیرینه خود استقلال برای قهرمانی می‌جنگد. در این شرایط خبرنگار «ایران» با حمید درخشان و محمد پنجعلی، 2 پیشکسوت پرسپولیس در خصوص چالش‌های پیش روی سرخ‌ها، گفت‌و‌گویی انجام داد.
درخشان: ضعف پرسپولیس جای دیگری است
حمید درخشان که در 2 مقطع در دهه‌های 70 و 90 هدایت سرخ‌ها را برعهده داشت، با اشاره به محرومیت گل‌محمدی گفت: «این محرومیت حق گل‌محمدی نبود و کمیته انضباطی نهایتاً باید او را 2 جلسه محروم می‌کرد. رأی محرومیت گل‌محمدی منصفانه نبود. حقیقتاً داورانی که بازی پرسپولیس را در چند بازی اخیر بخصوص دربی قضاوت کردند، اشتباهات تأثیرگذار زیادی داشتند اما با محرومیتی از سوی کمیته داوران مواجه نشدند. داوری دربی اصلاً خوب نبود و پرسپولیس از داور دربی ضربه خورد.» او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: «فاصله پرسپولیس برای قهرمانی زیاد شده است. اگر این تیم، هوادار را شکست می‌داد آن زمان با توجه به تساوی استقلال مقابل پیکان فاصله کم می‌شد اما با وجود این هم نمی‌توان تصور کرد که کار پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی تمام شده است. فوتبال فراز و نشیب‌های بسیار زیادی دارد و 6 هفته به پایان لیگ باقی مانده و ممکن است در این 6 هفته هر اتفاقی بیفتد.»
سرمربی اسبق سرخ‌ها در پاسخ به این سؤال که غیبت یحیی تا چه حد می‌تواند باعث از دست رفتن قهرمانی شود؟ افزود: «این موضوع می‌تواند بر کیفیت تیم تا حدودی تأثیرگذار باشد. ممکن است که بازیکنان از نظر روحی و روانی دچار مشکل شوند اما این موضوع را می‌توان مدیریت کرد. به هر حال او از حضور روی نیمکت محروم شده و او با این محرومیت تنها چند قدم از نیمکت تیمش دور شده و می‌تواند نکات فنی را به کادر خود منتقل کند اما ضعف پرسپولیس جای دیگری است. مشکل پرسپولیس نیمکت مربیان نیست و جای دیگری است. پرسپولیس در خط حمله مشکلات زیادی دارد و خریدهای این تیم هم کاملاً بی‌ثمر بود. علاوه بر این پرسپولیس در خط دروازه هم مشکلاتی دارد و تا این جای فصل از نبود یک دروازه بان باتجربه و باثبات ضربه خورد. این تیم در خط دفاع هم مشکلاتی دارد و با وجود گذشت 24 هفته از لیگ، گل محمدی هنوز ترکیب ایده‌آل دفاعی خود را نشناخته است و این یک ضعف برای مربی محسوب می‌شود. البته پرسپولیس در خط دفاعی بازیکنان باتجربه و خوبی دارد اما بی‌ثباتی در ترکیب دفاعی ضربه دیگری بود که باعث شد تا حالا پرسپولیس در رده دوم جدول باشد.»
پنجعلی: مشکلات داوری باعث استرس بازیکنان شده است
محمد پنجعلی دیگر پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به رأی کمیته انضباطی در خصوص گل‌محمدی گفت: «باید کمیته انضباطی بخوبی مسائل پیش آمده در دربی را بررسی می‌کرد و پس از آن رأی صادر می‌شد. محرومیت 6 جلسه‌ای گل محمدی بی‌انصافی است. در شرایط طبیعی هیچ تیمی حریف پرسپولیس نیست اما شرایط پرسپولیس در فصل جاری چندان طبیعی نیست با وجود این هم می‌توان از پرسپولیس انتظار قهرمانی داشت چرا که این احتمال بسیار زیاد است که استقلال در 6 هفته پیش رو بلغزد و این لغزش بهترین فرصت است برای پرسپولیس که بتواند مجدداً به صدر جدول برسد.»
او در خصوص کمرنگ شدن شانس قهرمانی سرخ‌ها با توجه به غیبت یحیی در چند بازی پیش رو افزود: «این موضوع بی‌تأثیر نیست و می‌تواند از نظر روحی و روانی بازیکنان این تیم را با مشکل مواجه کند اما پرسپولیس بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارد که آنها باید شرایط را بخوبی مدیریت کنند تا پرسپولیس از این ناحیه ضربه نخورد. در حال حاضر با این شرایط تنها نیاز پرسپولیس آرامش است و این موضوع را باید مدیران و کادرفنی به بازیکنان منتقل کنند.» این پیشکسوت سرخ‌ها با اشاره به اینکه بازیکنان پرسپولیس هم در بازی‌های اخیر تحت تأثیر داوری‌ها بودند، تصریح کرد: «سوت‌های داوران در هفته‌های اخیر عادلانه نبود و این موضوع باعث می‌شود تا سرمربی به تکاپو بیفتد و از حقوق تیمش دفاع کند. اتفاقی که در دربی افتاد و یحیی به سینه داور بازی زد، ممکن است در جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا هم رخ دهد اما در آنجا در صورتی که داور هم کار خود را به‌درستی انجام نداده باشد، محروم می‌شود که البته این موضوع در خصوص دربی اتفاق نیفتاد و تنها یحیی محروم شد.» سرپرست اسبق پرسپولیس با اشاره به تساوی این تیم مقابل هوادار افزود: «مشکلات داوری در پرسپولیس باعث استرس بازیکنان شده است تا جایی که در آن بازی بازیکنان توپ‌ها را نزدیک دروازه به آسمان زدند. حالا هم اتفاق خاصی نیفتاده و باید پرسپولیس در عین آرامش به بهترین نحو لیگ را به پایان برساند. بعضاً برخی‌ها از یحیی ایراد می‌گرفتند که چرا این قدر گل محمدی ساکت و خونسرد است و باتوجه به شخصیت یحیی رأی کمیته انضباطی در خصوص او بی‌انصافی است چرا که تأثیر این رأی شخصی نیست و قطعاً به تیم ضربه می‌زند که باید مسئولان تیم مانع از این موضوع شوند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/16/608800/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها