لیگ قهرمانان آسیا امشب ادامه می‌یابد

سپاهان مقابل کرسپو، فولاد برابر قایدی و نوراللهی


آدرینا ورشینگر/ رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که به‌صورت متمرکز در عربستان برگزار می‌شود، امشب ادامه می‌یابد و نمایندگان فوتبال کشورمان به طور همزمان و از ساعت 21:45 برابر دیگر حریفان‌شان قرار می‌گیرند. در ادامه بازی‌های گروه C، شباب الاهلی امارات و فولاد ایران به مصاف هم می‌روند. شاگردان جواد نکونام در اولین مسابقه‌شان در حالی مقابل الغرافه قطر قرار گرفتند که تیم برتر میدان بودند ولی فرصت‌های‌شان تبدیل به گل نشد تا آن مسابقه با تساوی بدون گل به پایان برسد. فولادی‌ها که در بازی قبل مقابل آندره آ استراماچونی سرمربی اسبق استقلال و سعید عزت‌اللهی هافبک ملی‌پوش کشورمان قرار گرفتند، حالا باید برابر تیمی به میدان بروند که احمد نورالهی و مهدی قایدی را در اختیار دارد. یک هافبک پرسپولیسی و یک مهاجم استقلالی که البته سرمربی الشباب به قایدی کمتر بازی می‌دهد و از این نظر هم زیر تیغ انتقادهای هوادارانش است. شباب الاهلی در بازی قبلی‌اش برابر آخال ترکمنستان به تساوی 1-1 رسید و حالا باید دید فولاد با توجه به نمایش خوبی که مقابل الغرافه ارائه داد، می‌تواند به اولین برد آسیایی‌اش دست پیدا کند یا خیر. دیگر بازی این گروه را الغرافه و آخال از ساعت 45 دقیقه بامداد فردا برابر هم برگزار می‌کنند.
سپاهانی‌ها به‌دنبال برد دوم
در بازی‌های گروه D سپاهان ایران رودرروی الدحیل قطر قرار می‌گیرد. شاگردان محرم نویدکیا در روز اول مسابقات درخشان ظاهر شدند و 3-1 پاختاکور ازبکستان را شکست دادند تا صدرنشین شود. در آن بازی زردپوشان اصفهانی بازگشت طلایی داشتند و با دبل شهریار مغانلو و گلزنی سید محمدرضا حسینی کامبک زدند تا یک شب ویژه را سپری کنند. آنها در دومین مسابقه خود، باید به مصاف الدحیل بروند که در بازی اولش مقابل التعاون عربستان 2 بر یک شکست خورده و بدون امتیاز است. نکته جالب در خصوص الدحیل این است که هرنان کرسپو ستاره سابق فوتبال آرژانتین که سابقه بازی در تیم‌های چلسی و اینترمیلان را دارد، هدایت این تیم را بر عهده دارد. او تجربه مربیگری در سائوپائولو برزیل را هم دارد، حالا به آسیا و قطر آمده تا مانند دیگر چهره‌های مشهور فوتبال جهان در کشور میزبان جام جهانی 2022 به مربیگری بپردازد و تقابل سپاهانی‌ها با او جالب توجه خواهد بود. در این شرایط، باید دید نویدکیا که فوتبالی تهاجمی را می‌پسندد، برابر کرسپو چه نتیجه‌ای کسب می‌کند. در دیگر دیدار این گروه، التعاون و پاختاکور از ساعت 45 دقیقه بامداد فردا برابر هم به میدان می‌روند.
فوتبال ایران در رده سوم برترین‌های لیگ قهرمانان آسیا
بعد از اتمام دور اول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، سایت «اسپورت» عربستان ترتیب کشورها در کسب امتیاز باشگاه‌هایشان در غرب آسیا را اعلام کرد که طی آن، نمایندگان عربستان با کسب 10 امتیاز از مجموع 12 امتیاز صدرنشین غرب آسیا شدند. نمایندگان قطر با کسب 5 امتیاز از مجموع 12 امتیاز در رده دوم ایستادند و نمایندگان کشورمان با کسب 4 امتیاز از مجموع 6 امتیاز در جایگاه سوم بهترین کشورهای غرب آسیا در لیگ قهرمانان قرار گرفتند. عراق و امارات به ترتیب در رده چهارم و پنجم ایستادند.
هزینه اقامت سپاهان و فولاد رایگان شد
نشریه «الاقتصادیه» عربستان، دیروز در گزارشی به هزینه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2022 به میزبانی این کشور پرداخت و به این اشاره کرد کهAFC پرداخت تمام هزینه‌های اسکان در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را برای تیم‌های شرکت کننده تضمین کرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر تیم بابت اسکان در عربستان 150 هزار دلار پرداخت می‌کند و برای هر گروه از مسابقات 600 هزار دلار هزینه درنظر گرفته است. بدین ترتیب هزینه اقامت هر تیم در عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بیش از 4 میلیارد تومان تخمین زده شده که تمام این هزینه‌ها از سوی AFC پرداخت می‌شود و سپاهان و فولاد و دیگر تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هزینه‌ای برای اسکان در عربستان پرداخت نمی‌کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/16/608802/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها