سوژه


واکنش اسکوچیچ به پرسش سیاسی BBC
من مربی فوتبال هستم
بازیکنان ایران مقابل امریکا و انگلیس باانگیزه خواهند بود

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه با BBC در خصوص بازی مقابل امریکا گفت: «این بازی ممکن است یک مسابقه احساسی باشد که همه در خصوص آن صحبت کنند،ولی من به فوتبال فکر می‌کنم. ما در مرحله انتخابی با عراق نیز بازی کردیم و توانستیم با برد آن مسابقه را به پایان برسانیم. من امیدوارم در این بازی نیز موفق ظاهر شویم.» او در خصوص اینکه آیا بازی ایران و امریکا در سال 1998 را یادش است، پاسخ داد: «من بازی را ندیدم ولی آقای استیلی یکی از افراد کادر فنی ماست که در آن بازی گل زد.»
اسکوچیچ در پاسخ به سؤال خبرنگار که قبل از آن بازی حواشی و صحبت‌های زیادی می‌شد اما بازیکنان 2 تیم به‌هنگام شروع بازی به یکدیگر هدایایی دادند، آیا این‌ بار در قطر چنین حرکت دیپلماتیکی بین بازیکنان صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: «نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. من به مسائل دیپلماتیک فکر نمی‌کنم و نگاهم تنها به فوتبال است و به این فکر می‌کنم که چگونه برنده بازی شوم. فوتبال باید باعث بهتر شدن روابط بین مردم شود و همه از این ورزش چنین انتظاری دارند. من تمام تمرکزم روی این مسابقه است.» سرمربی تیم ملی در ادامه در پاسخ به این پرسش جهت‌دار که از لحاظ سیاسی، در زمان حاضر بریتانیا، ایالات متحده و ایران در تلاش برای رسیدن به توافقی در مذاکرات هسته‌ای هستند و شما قرار است با این 2 تیم در مرحله گروهی جام جهانی بازی کنید، فکر می‌کنید که سیاسیون در ایران به این بازی مثل بازی‌های دیگر نگاه خواهند کرد یا از آن به‌عنوان فرصتی برای تبلیغات حکومتی استفاده خواهند کرد، گفت: «من واقعاً نمی‌خواهم در خصوص سیاست صحبت کنم. من مربی فوتبال هستم و این سؤالی است که مربوط به من نمی‌شود.» او در پاسخ به این سؤال که بازیکنان چه حسی از بازی مقابل انگلیس و امریکا خواهند داشت، یادآور شد: «به نظرم بسیار با‌انگیزه هستند و من انتظار دارم که واکنش خوبی از آنها ببینم.»

از بازی با ایران سوء‌استفاده سیاسی نمی‌شود
سرمربی امریکا: تقابل با ایران سخت خواهد بود

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال امریکا درخصوص تقابل ایران با امریکا در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر گفت: «به نظرم بازی سختی خواهد بود. من فکر می‌کنم روابط بین دو کشور حالا بهتر شده و ما به دنبال یک بازی فوتبال بین دو کشور فوتبالی خوب خواهیم بود.» وی در مواجهه با این پرسش که «سیاسیون به دنبال سوء‌استفاده از این بازی خواهند بود، چطور تیم‌تان را از این هیاهو به دور نگه خواهید داشت و از بازیکنان‌تان حمایت خواهید کرد»، اظهار داشت: «اطمینان دارم که این اتفاق رخ نخواهد داد. از سوی دیگر انتظار دارم و می‌توانم قول بدهم که این یک بازی سخت و سطح بالا خواهد بود. به اعتقاد من هر دو کشور روی فوتبال و روی کار خوب خود در مرحله انتخابی و صعود به جام جهانی متمرکز هستند. هر دو تیم به دنبال انجام این بازی در جام جهانی هستند.»

ایران- نیوزیلند؛  نخستین دیدار دوستانه یوزها

در روزهای گذشته رسانه‌های داخلی اعلام کردند که تیم ملی ایران پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۴ بازی تدارکاتی را خواهد داشت و اکنون مشخص شد که نخستین حریف تدارکاتی یوزهای ایرانی، تیم ملی نیوزیلند خواهد بود تا شاگردان اسکوچیچ خود را برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی آماده کنند. به گزارش تسنیم، مسئولان فدراسیون فوتبال پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تلاش و رایزنی خود را برای برگزاری دیدارهای دوستانه آغاز کردند. در همین راستا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی مقابل نیوزیلند انجام شده و قرار است این مسابقه خرداد ماه در دوحه قطر برگزار شود. در آخرین رده‌بندی فیفا، ایران در رده بیست‌ویکم و نیوزیلند در رتبه صدویکم دنیا قرار داشتند. فدراسیون فوتبال همچنان در حال مذاکره با کشورهای دیگر برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/16/608803/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها