ساعت 20 امشب؛ منچسترسیتی – لیورپول در لیگ برتر انگلیس

نبرد بهترین تیم‌های باشگاهی جهان!


گروه ورزشی/ مهم‌ترین بازی این هفته فوتبال باشگاهی اروپا، امشب با نبرد دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس شکل می‌گیرد که از ساعت 20 منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد، میزبان لیورپول است. دو تیمی که از نظر بسیاری از کارشناسان بهترین تیم‌های باشگاهی حال حاضر فوتبال جهان به حساب می‌آیند. هرچند تکلیف قهرمان لیگ برتر در بازی منچستر سیتی و لیورپول به‌صورت قطعی مشخص نمی‌شود، اما برنده این دیدار می‌تواند امید بسیاری به قهرمانی داشته باشد. این بازی بدون حکم فینال این فصل جذابترین لیگ باشگاهی جهان را دارد. فاصله دو تیم در صدر جدول تنها یک امتیاز است. هر دو تیم در بازی اخیر خود در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده‌اند. زمانی بود که فاصله دو تیم هشت امتیاز بود، ولی دو تساوی و یک باخت سیتی باعث شد این فاصله به حداقل برسد. پیروزی سیتی باعث می‌شود آنها در فاصله 7 هفته به پایان مسابقات لیگ برتر، فاصله را به چهار امتیاز برسانند. اما این تیم بازی برگشت با اتلتیکو مادرید و دیدار با لیورپول در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را هم پیش رو دارد و کارش سخت است.
سیتی در 8 بازی قبلی خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده و شش تا را برده است، از جمله سه دیدار قبلی را. آنها در این مدت تنها دو گل دریافت کرده‌اند، آن هم در حالی که روبن دیاز مصدوم بوده است. سیتی از ماه اکتبر تاکنون در تمامی دیدارهای خانگی‌اش در لیگ برتر گل زده است. آنها در 9 دیدار اخیر خانگی خود 8 برد کسب کرده‌اند و تنها به تاتنهام باخته‌اند. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول پیش از این بازی گفت که پپ گواردیولا بهترین مربی دنیا است و بازی روانی را آغاز کرد. لیورپول امید به فتح چهارگانه دارد، کلمه‌ای که کلوپ از شنیدنش متنفر است. لیورپول از ژانویه به این سو ماشین پیروزی بوده است. آنها مدت‌هاست که در تمامی دیدارها از خط حمله سه‌نفره محمد صلاح – روبرتو فیرمینو – سادیو مانه استفاده نمی‌کنند و لوییس دیاز و دیوگو ژوتا در خط حمله این تیم ارزش خود را نشان داده‌اند. برد 3-1 لیورپول در خانه بنفیکا پنجمین پیروزی پیاپی لیورپول در تمامی رقابت‌ها بود. تیم کلوپ در 18 بازی اخیر خود 17 برد داشته و تنها اینتر توانسته آنها را متوقف کند. لیورپول حالا می‌خواهد یازدهمین برد پیاپی خود در لیگ برتر را تجربه کند. لیورپول البته برابر بهترین خط دفاعی لیگ بازی خواهد کرد، اما خود آنها هم در5 بازی قبلی خود در لیگ برتر دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند. لیورپول در تمامی رقابت‌ها هشت بازی پیاپی است که در خانه رقیبان پیروز می‌شود. البته آنها از سال 2010 به این سو نشده که دروازه‌شان را در ورزشگاه اتحاد بسته نگه دارند.
در تیم منچسترسیتی، روبن دیاز بهبود یافته اما به این مسابقه نمی‌رسد. کول پالمر جوان هم به‌دلیل مصدومیت مچ پا غایب است، اما در هر حال او در ترکیب قرار نمی‌گرفت. کایل واکر هم که در لیگ قهرمانان محروم بود، حالا با استراحتی که انجام داده به ترکیب برمی‌گردد. با حضور واکر، ژوائو کانسلو به سمت چپ خط دفاعی می‌رود و جای نیتان آکه را می‌گیرد که برابر اتلتیکو خوب کار کرد. جان استونز هم در کنار آیمریک لاپورت در قلب دفاع حضور می‌یابد. در لیورپول هم ترنت الکساندر آرنولد از مشکل مصدومیت مچ پا رهایی یافته و نبی کیتا هم مقابل بنفیکا توانست 89 دقیقه بازی کند. فابینیو هم که از ناحیه سر آسیب دیده بود مشکلی برای این دیدار ندارد.

برش

ایلکای گوندوغان: جزئیات، تعیین کننده تیم برنده است

ایلکای گوندوغان یکی از بازیکنان مهم منچسترسیتی در این فصل بوده و در نبرد امشب تیمش با لیورپول نیز بازیکنی کلیدی به شمار می‌‌رود. ستاره آلمانی در مورد بازی امشب گفت: «در حال حاضر، این واقعاً بزرگ‌ترین بازی در قاره است. دو تیم برتر اروپا به هم می‌رسند که هر دو نیز جزو تیم‌های مدعی قهرمانی در  لیگ قهرمانان اروپا هستند. برنده این دیدار گام بلندی برای قهرمانی در لیگ‌برتر برخواهد داشت و نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد. نه تنها از نظر امتیاز، بلکه از نظر اعتماد به نفس هم این دیدار خیلی مهم است. اگر برنده شویم به قهرمانی در لیگ‌برتر خیلی نزدیک می‌‌شویم.» گوندوغان که اخیراً رکورددار گلزنی بین بازیکنان آلمانی در لیگ‌برتر شده است، شباهت‌های زیادی بین  دو تیم منچسترسیتی و لیورپول می‌‌بیند. او در این زمینه گفت: «ثبات در عملکرد و داشتن عطش برای هر پیروزی عواملی هستند که هر دو باشگاه را به صدر لیگ رسانده است. هر دو تیم بسیار قوی هستند و ترکیب خیلی قدرتمندی دارند. هر دو با یک مربی در بالاترین سطح جهانی کار می‌کنند. همچنین هر دو تیم در پرسینگ نیز بسیار قوی هستند. لیورپول در یکی دو سال گذشته دوباره پیشرفت کرده است و دو مهاجم عالی را به خط حمله بسیار قوی خود اضافه کرده که دیوگو ژوتا و لوئیس دیاز هستند. جزئیات تعیین می‌کند که کدام تیم برنده این دیدار شود و امیدوارم آن تیم ما باشیم و بتوانیم جایگاه خودمان را در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌ها تقویت کنیم.»

 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/17/608808/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها