سوژه


امتناع شطرنج‌بازان اوکراینی از امضای طومار علیه روسیه

مقامات فدراسیون شطرنج در اوکراین اعلام کردند که قهرمانان این رشته ورزشی، خواهران ماریا و آنا موزیچوک را به خاطر امتناع از تبلیغ علیه روسیه مجازات خواهند کرد. از این دو خواهر اوکراینی خواسته شده بود که یک طومار برای اخراج کامل بازیکنان روسی و بلاروسی از تورنمنت‌های بین‌المللی را امضا کنند که آنها از انجام این کار خودداری کردند. فدراسیون شطرنج اوکراین هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای فهرست درخواست‌های خود از فدراسیون جهانی شطرنج را مطرح کرد که محرومیت بازیکنان روسی و بلاروسی از شرکت در تمامی رویدادهای تحت نظارت این سازمان را شامل می‌شد. دلیل آن هم حمله نظامی روسیه با کمک بلاروس به اوکراین بوده است. در این بیانیه همچنین بر لزوم استعفای آرکادی دورکوویچ رئیس روسیه‌ای فدراسیون جهانی شطرنج به خاطر ارتباطاتی که گفته می‌شود با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دارد، تأکید شده است. طبق شیوه کنونی، شطرنج بازان روسی و بلاروس اجازه دارند به‌صورت انفرادی و مستقل در رویدادهای فدراسیون جهانی شطرنج شرکت کنند البته به شرط رعایت یکسری اصول سفت و سخت برای بیطرف اعلام کردن موضع خود. درخواست‌های فدراسیون شطرنج اوکراین در سایت فیسبورک با موافقت گروه زیادی از ورزشکاران این رشته همراه بوده اما ماریا موزیچوک قهرمان جهان در سال 2015 و خواهرش آنا قهرمان سال 2017 حاضر به امضای این عریضه نشده‌اند. در نتیجه فدراسیون شطرنج اوکراین هم از پایان همکاری خود با این دو خواهر و آغاز پایان دادن عضویت آنها در این فدراسیون خبر داده است. این اولین باری نیست که خواهران موزیچوک به خاطر گرایش‌ها سیاسی‌شان مجازات می‌شوند. سال 2017 نیز آنها اعلام کردند حاضر نیستند با شطرنج‌بازان سعودی رقابت کنند و دلیل آن را هم نقض حقوق زنان در این کشور اعلام کردند که سبب شد آنا شانس دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در شطرنج سرعتی را از دست بدهد.

دفاع رونالدو از پسرش در اینستاگرام

کریستیانو رونالدو در پی اتفاقات پیش آمده در فضای مجازی از پسرش کریستیانو جونیور شدیداً دفاع کرد و به انتقادات کاربران پاسخ داد. چند روز پیش دولورس، مادر کریستیانو رونالدو عکسی به همراه نوه‌اش منتشر کرد که حاشیه‌های عجیبی در پی داشت. پسر رونالدو در این عکس لباس‌هایی با برندهای نایکی و آدیداس پوشیده بود. رونالدو یک قرارداد نجومی با کمپانی نایکی بسته و همین مسأله باعث شده تا لباس پوشیدن پسرش با برند آدیداس دردسر ساز شود. بسیاری در فضای مجازی از این سبک لباس پوشیدن پسر خردسال رونالدو انتقاد کردند که با واکنش خود کریستیانو همراه شد. رونالدو با دفاع از پسرش در اینستاگرام نوشت: «او هر چه که دلش بخواهد را خواهد پوشید، نه آن چیزی که شما می‌خواهید.» گزارش‌ها حاکی از آن است که رونالدو یک قرارداد مادام العمر به ارزش یک میلیارد یورو با کمپانی نایکی بسته است. کریستیانو جونیور در حال حاضر در تیم پایه منچستریونایتد عضویت دارد و بازیکن بااستعدادی نشان داده است بویژه در زمینه گلزنی که تخصص اصلی پدرش نیز هست.

ستاره سابق تنیس جهان مجرم شناخته شد

بکر ۵۴ ساله، تنیس‌باز آلمانی پس از محاکمه در لندن، در چهار اتهام بر اساس قانون ورشکستگی مجرم شناخته شد. قهرمان ۶ گرنداسلم که در دادگاه کراون ساوتوارک محاکمه شده بود، بر اساس اقدامات مربوط به دوره ماه می ‌تا اکتبر ۲۰۱۷ با ۲۴ فقره اتهام روبه‌رو بود. بکر، مرد شماره یک سابق جهان که سه بار قهرمان ویمبلدون شده بود، این اتهامات را رد کرده بود از جمله ۹ مورد مبنی بر عدم تحویل جام‌ها و جوایز و هفت مورد کتمان اموال به ارزش بیش از ۱٫۵ میلیون یورو (۱٫۶۳ میلیون دلار).بکر در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ در دادگاه عالی لندن در رابطه با بدهی به بانک خصوصی اربوتنات ورشکست شد. طبق شرایط حکم ورشکستگی، ستاره سابق تنیس جهان موظف به افشای کامل دارایی‌ها بود. ماه گذشته، دادگاه متوجه شد که بکر «غیر صادقانه» عمل کرده و دارایی‌هایش از جمله جام‌های تک نفره ویمبلدون خود را قبل و بعد از اعلام ورشکستگی تحویل نداده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/17/608812/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها