اخبار


درخشش پنج دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی کیو اس

رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری از حضور پنج دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی کیو اس (QS) در سال ۲۰۲۲ میلادی (دوازدهمین دوره رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان) خبر داد.
به گزارش مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، محمدجواد دهقانی با تشریح آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: پایگاه رتبه‌بندی کیو اس، دوازدهمین دوره رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را منتشر کرد. در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در ۵۱ موضوع ارزیابی شده‌اند و دانشگاه‌های ایران در ۱۸ حوزه موضوعی حضور دارند.وی ادامه داد: رتبه‌بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلیس صورت می‌گیرد. یکی از رتبه ‌بندی‌های مهمی که این پایگاه به‌صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.وی یادآور شد: در رتبه‌بندی که در پنج حیطه کلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی صورت پذیرفته است، دانشگاه‌های ایران همانند سال­‌های پیش در سه حیطه مهندسی- فناوری، علوم زیستی-پزشکی و علوم طبیعی دارای رتبه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا شده‌اند که نتایج آن در جدول قابل مشاهده است.
رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری همچنین گفت: در حوزه کلی مهندسی و فناوری در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ سه دانشگاه صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر حضور دارند. در حوزه کلی پزشکی و علوم زیستی هم مانند سال گذشته تنها دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور دارد که ارتقای رتبه بسیار خوبی یافت. همچنین در حوزه کلی علوم طبیعی مانند سال گذشته شاهد حضور دو دانشگاه تهران و صنعتی شریف هستیم که توانستند در این رتبه‌بندی حضور داشته باشند.

ارائه آیین‌نامه «رتبه‌بندی معلمان» به دولت تا ۲۴ فروردین

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از معلمان، از پیش‌بینی ۳۸ هزار میلیارد ریال بودجه در طرح رتبه‌بندی معلمان خبرداد.
به گزارش «ایران»، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است، افزود: نوزدهمین نشست ویرایش این آیین‌نامه را با حضور وزیر، دو نفر از نمایندگان مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش که در خط اول هستند برای بررسی مشکلات و ایرادات برگزار کردیم.وی بیان کرد: تلاش بر این است تا امروز (یکشنبه) با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم چون ملزم هستیم تا ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری، آخرین پیش‌نویس را تقدیم هیأت دولت کنیم و طبق قانون تأییدیه را بگیریم.
وی تصریح کرد: به محض ابلاغ هیأت‌های ممیزی مرکز، استان، شهرستان، مناطق و نواحی آموزش و پرورش شروع به کار می‌کنند تا معلمان براساس شاخص‌ها و رتبه‌های پنجگانه توزیع کنند و بر همان اساس احکام معلمان را صادر کنند.معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: امیدواریم در جلسه رسمی، هیأت دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا تأیید کند تا بتوانیم این عیدی را در هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان بدهیم.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرد
الزام داشتن گواهینامه رانندگی برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: راکبین انواع موتورسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت‌های کاربراتوری، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.
به گزارش سایت پلیس راهور، سرهنگ احمد کرمی اسد در این باره گفت: اخیراً در فضای مجازی کلیپی مبنی بر اینکه «استفاده از موتورسیکلت‌های برقی نیازی به گواهینامه ندارد» منتشر گردیده است.
سرهنگ کرمی اسد اظهار داشت: به استناد ماده یک آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب سال۱۳۹۰ هیأت محترم وزیران، رانندگی با هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی متناسب با آن وسیله است.
رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور با تأکید بر اینکه موتورسیکلت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، افزود: راکبین انواع موتورسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت‌های کاربراتوری، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد
کاهش ۴۲ درصدی تخلفات درحریم تهران

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران طی تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران حمیدرضا صارمی درباره اقدامات صورت گرفته برای برخورد با تخلفات ساخت و ساز در حریم شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز، گفت: از آنجایی که طی سال‌های گذشته، سودجویان از فرصت تعطیلات نوروزی برای انجام تخلفات در حریم استفاده کرده و اقدام به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در این محدوده می‌کردند، ما به منظور جلوگیری و برخورد با این تخلفات، از اسفند ماه سال گذشته، تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفتیم که تشکیل کمیته‌های صیانت از حریم با هدف جلوگیری بموقع از ساخت وسازهای غیر مجاز و همچنین نظارت‌های کنترلی لازم توسط عوامل اداره کل حریم، شرکت شهربان و حریم‌بان و مدیریت دقیق و منسجم شهرداری‌های مناطق دارای حریم از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شوند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت اقدامات صورت گرفته توسط قوه قضائیه و قوه مجریه در برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حریم شهر تهران طی اسفند ماه سال گذشته، اظهار کرد: مجموع اقدامات انجام شده موجب شد در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع تخلف در این محدوده نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/20/608827/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها