اخـــبار


برگزاری شنبه‌های دانش‌بنیانی با حضور برخی اعضای دولت

پرویز کرمی سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری شنبه‌های دانش‌بنیانی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی رئیس جمهور و حضور یک وزیر [یکی از وزرا در هر جلسه] خبر داد و گفت: با برگزاری این شنبه‌های دانش‌بنیانی برنامه‌های مشترک حول محور شعار سال تدوین  شده و اجرایی شدن آن آغاز می‌شود.
به گزارش مهر، کرمی با بیان اینکه هنوز جزئیات زیادی از جلسات مشخص نیست زیرا یک شبه نمی‌توان تصمیمات بزرگی برای تحقق شعار سال گرفت، افزود: پیش‌بینی شده تا پایان سال جلسات این چنینی برگزار شود تا اقدام‌های مشترکی انجام شود. به گفته وی باید معاونت علمی و تک تک وزارتخانه‌ها در قالب کمیته‌ای مشترک، فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را به مرحله اجرا در آورند. پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون با 5 وزارتخانه (کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات) نشست‌هایی برگزار و بر استفاده از ظرفیت‌ها تأکید شده است، گفت: در راهبرد اصلی تحقق شعار سال باید مجموعه کارهایی صورت گیرد تا در انتهای سال به آن چیزی که فرمان رهبری و درخواست و مطالبه ایشان بوده برسیم.

 با اپراتورهای متخلف برخورد می‌شود

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در زمینه تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی اطلاعیه داد.
به گزارش «ایران»، سازمان رگولاتوری در اطلاعیه‌ای درباره افزایش تعرفه در بخشی از بسته‌های اینترنت تعدادی از اپراتورهای ارتباطی و دغدغه مردم و کاربران نسبت به شیوه اعمال مقررات و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرد که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ گونه مصوبه جدیدی درباره تعرفه اینترنت نداشته و آخرین تعرفه مصوب اینترنت همراه مربوط به سال ۹۵ و برای دسترسی ثابت مربوط به سال ۹۶ است که در آنها سقف و کف قیمت تعیین شده تا اپراتورهای بخش خصوصی نسبت به تعیین قیمت خدمات و بسته‌های اینترنتی در محدوده سقف و کف اقدام کنند. این سازمان در ادامه اطلاعیه آورده است: افزایش قیمت اینترنت ثابت در برخی اپراتورها نیز در دست بررسی است تا چنانچه در خارج از چهارچوب قانونی (مصوبات سال‌های ۹۵ و ۹۶) باشد، فوری نسبت به اصلاح آن اقدام و جریمه قانونی برای متخلفان اعمال شود. رگولاتوری همچنین اعلام کرد از آنجا که فراهم کردن تمهیدات لازم برای خدمات باکیفیت و پایدار از سوی اپراتورها از مسئولیت‌های اصلی سازمان رگولاتوری است، لازم می‌دانیم توجه کاربران عزیز به این نکته را نیز جلب کنیم که براساس مقررات مصوب سال‌های گذشته اپراتورها در محدوده مشخصی مجاز به تعریف بسته‌های خدماتی بودند که به‌دلیل شرایط رقابتی برخی در سطح بسیار پایین‌تری اقدام به تعرفه‌گذاری می‌کردند و اکنون با افزایش چندبرابری هزینه‌ها، ادامه سرمایه‌گذاری و پاسخ به مصرف روزافزون مشترکان با چالش جدی مواجه شده‌اند. به طور قطع ادامه این روند، دسترسی مردم عزیزمان به خدمات باکیفیت و پایدار را دچار مشکل خواهد کرد. این سازمان در پایان اطلاعیه آورده است: در عین حال ضروری است اپراتورهای ارتباطی با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و حتی الامکان تأمین بخشی از منابع مالی موردنیاز خود از طرق دیگر و با هماهنگی با این سازمان، افزایش حداقلی قیمت‌ها را مبتنی بر چهارچوب مصوبات مدنظر قرار دهند و بخش عمده درآمد حاصله هم حتماً صرف توسعه شبکه شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/25/608835/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها