هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اصحاب فرهنگ و هنر در فروردین ماه 1401 اختصاص دارد به پیشنهاد فیلم‌های سینمایی اکران شده در سینماها، خواندن کتاب و رفتن به کنسرت‌های خوانندگان برای مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر.

چهره‌ها

رضا صادقی خواننده و موزیسین در صفحه خود با انتشار کلیپی با صدای‌زنده یاد ابراهیم منصفی شاعر، نویسنده و هنرمند هرمزگانی را زنده کرد: «مرد عاشق‌پیشه و اندیشمند شهرم، مردی فراتر از صدا و ترانه... معمار افکار بزرگ نسل من و امروز... بزرگ بود و هست و خواهد ماند، مرد ماندنى شعر و قلم و اندیشه جنوب.»

رامین ناصر نصیر بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه خود با انتشار عکسی از جلد کتاب «تاریخ عشق» نوشته نیکول کراوس و ترجمه ترانه علیدوستی در صفحه خود برای علاقه‌مندان به مطالعه در این باره نوشت: «تعطیلات نوروز مجالی فراهم آمد تا رمان جذاب «تاریخ عشق» را که پنج سال پیش منتشر شده و همان موقع از خواندنش لذت بسیار برده بودم دوباره بخوانم و مطالعه‌اش حتی برای بار دوم لذتبخش بود. ترجمه ترانه علیدوستی عزیز از این کتاب بسیار روان و منسجم است و باید اعتراف کنم تسلطش در انتخاب واژگان تحسین برانگیز است. حیف که مشغولیت‌های سینمایی کمتر مجال پرداختن به ترجمه را به او می‌دهد. اما خوشبختانه کتاب جدیدی با ترجمه او زیر چاپ است و بزودی چشمان ما را مزین خواهد کرد. مطالعه «تاریخ عشق» را به علاقه‌مندان ادبیات توصیه می‌کنم.»


علیرضا خمسه بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار کلیپی از پیرمردی که کارش پنبه زنی و لحاف دوزی است، درباره این شغل که از یادها رفته است، نوشت: «شغل‌های بسیاری در قدیم وجود داشتند که اینک جز خاطره‌ای یا عکسی از آنان باقی نمانده است. یکی از این مشاغل، حلاجی یا پنبه‌زنی و لحاف‌دوزی است. زندگی مدرن و جدید امروز جایی برای این صنعت‌پیشگان کهنه‌کار باقی نگذاشته است. به همین دلیل بسیاری به‌سوی شغل‌های تازه کوچ کرده‌اند. اما آنها که عمری در این حرفه گذرانده‌اند و امکان حضور در موقعیت‌های جدید را ندارند نباید زندگی کنند؟ ما چند سال قبل در نمایشی به نام مرد نیک از این حرفه، یاد و قدردانی کردیم.»

مهران احمدی کارگردان فیلم سینمایى «سگ بند» با انتشار پوستر این فیلم نوشت:«نوروز ١٤٠١ فیلم سینمایی «سگ بند» اکران شد و مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت و روزانه ٢٠ تا ٢٥ هزار مخاطب در ایام تعطیلات نوروز به تماشاى فیلم نشستند و تا به این لحظه «سگ بند» توانسته در کمتـر از ٢٠ روز بیش از ٤٠٠ هزار نفر مخاطب داشته باشد.»

دیگه چه خبر؟
اکران فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان تقدیر سهراب پورناظری را به‌دنبال داشت. این آهنگساز با انتشار عکس خود و امیر جدیدی بازیگر این فیلم از اکران روز صفر در سینما فرهنگ خبر داده و مخاطبان و دوستداران سینما را به دیدن این فیلم در سینماهای کشور دعوت کرده است.

اجرای کنسرت علیرضا قربانی در کرمان خبری است که پیروز ارجمند آهنگساز و نوازنده کرمانی در صفحه خود منتشر کرده است. قرار است این کنسرت در 24 فروردین ماه در سالن فجر شهر کرمان برگزار شود. علاقه‌مندان به این هنرمند می‌توانند از طریق سایت IRANCONCERT.COM به‌صورت اینترنتی بلیت خریداری کنند.

گالری ثالث در صفحه خود با انتشار پوستر نمایشگاه «شصت روز از 365» که از 19 فروردین ماه افتتاح شده و تا 30 فروردین ماه هم ادامه خواهد داشت در این باره نوشته: «پروژه شصت، برشی شصت روزه از زندگی فکری و کاری گروهی از نقاشان است که غالباً متولدین اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت هستند و قرار است بخشی از زیست این شصت روزه را در دفترچه‌های هم‌شکل و هم‌اندازه ثبت کنند و همین میزان از اشتراک کافی‌ است تا آنها را به هم مرتبط کند و به مخاطب، که اگر خواست از پشت پنجره این دفترچه‌ها به جست‌و‌جو‌ها، تلاش‌ها، بیم‌ها و امید‌های این روزهای هنرمند نگاه کند و احتمالاً فرایند شکل‌گیری یک فکر، یک ایده و یک اثر را از خلال برگ‌های آن از نزدیک ببیند، که مثل روزهای خود زندگی گاه سیاه‌اند و خط‌ خطی و گاه سفیدند و تابان.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/32/608844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها