معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی

نحوه تعامل با رمزارز‌ها در مراحل نهایی و تصویب است


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: موضوع رمزارز‌ها روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال تقریباً جمع‌بندی شده و آماده ارائه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تصویب است.
به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری صدا و سیما، مهران محرمیان در ارتباط تصویری با برنامه میز اقتصاد خبر ۱۴ شبکه یک رسانه ملی درخصوص آخرین تصمیمات بانک مرکزی در برخورد با موضوع رمزارز‌ها افزود: در خصوص دو موضوع رمزارز‌ها یعنی تبادل و نگهداری همزمان در کارگروه اقتصاد دیجیتال پیگیری می‌شود که این وظیفه به معاونت اقتصادی دولت سپرده شده و بانک مرکزی مانند برخی وزارتخانه‌ها عضوی از این کارگروه است و پیشنهاد‌های خود را ارائه کرده است.
وی اضافه کرد: ما در بانک مرکزی معتقدیم  این قضیه (رمزارزها)  اولاً نباید خیلی به آن دامن زده شود به خاطر اینکه دامن زدن کامل به این مسأله می‌تواند حاکمیت پولی کشور را دچار مشکل کند در عین حال برای بهره‌مند شدن کشور از بحث تکنولوژی بلاکچین هم نمی‌شود همه این فضا را بست و گفت هیچ کس در این حوزه فعالیت نکند.
محرمیان ادامه داد: در کل الان این موضوع نهایی شده که با وزارت صمت و با محوریت سامانه جامع تجارت از رمزارز استخراج شده در کشور برای واردات انجام شود.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص تصویب قانون ثبت ملی داده‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تبادل اطلاعات و داده‌ها چالش خیلی بزرگی است که بیشترین وقت این معاونت صرف آن می‌شود، اما مصوبه روز چهارشنبه ۱۷ فروردین مجلس شورای اسلامی یک اتفاق مثبت و قدم رو به جلویی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/7/608878/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها