معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد

متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از دریافت پیامک این اقدامات را انجام دهند


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پالایش ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن گفت: کسانی که پیامک دریافت کرده‌اند، مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند تا برای واریز آورده ۴۰ میلیونی به بانک معرفی شوند.
طی روزهای گذشته پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن ارسال شده که در آن عنوان شده است «در صورت داشتن شرایط لازم جهت تکمیل فرایند ثبت‌نام با در دست داشتن اصل و کپی مدارک مورد نیاز به محل ساختمان اعلام شده در این پیامک مراجعه کنند و در غیر این صورت از سامانه حذف و عواقب بعدی به عهده متقاضی است.»
محمود محمودزاده  درباره اینکه متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از دریافت این پیامک چه وظیفه‌ای دارند، گفت: بررسی سه شاخص سابقه مالکیت، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و شاخص چهارم که سابقه سکونت متقاضیان است، در استان‌ها بررسی می‌شود.وی توضیح داد: برای صد درصد کسانی که ثبت‌نام کردند، بررسی این سه شاخص توسط ستاد انجام می‌شود و اسامی تأیید شده به کارتابل استان‌ها و شهرهای جدید مورد تقاضا ارسال شده است.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای جدید و استان‌ها سایر شاخص‌ها مرحله به مرحله بررسی شده است و کسانی که پیامک دریافت کردند، مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده فیزیکی به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند؛ چراکه مدارک متقاضی تا پیش از این فقط در سامانه بارگذاری و اعلام شده است.
محمودزاده توضیح داد: به محض اینکه سابقه ۵ سال سکونت در استان کنترل شود، فرد متقاضی برای تشکیل پرونده به نظام بانکی معرفی و بعد از افتتاح حساب و واریز وجه، به پروژه متصل می‌شود.
آورده اولیه نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آورده اولیه نهضت ملی مسکن همان مبلغ  ۴۰ میلیون تومان است که در پنج مرحله و به منظور پیشرفت فیزیکی پروژه واریز می‌شود. تسهیلات بانکی نیز در ۴ مرحله به حساب سازنده واریز خواهد شد.
به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در زمان انعقاد قرارداد بین سازنده و متقاضی جدول مربوطه درخصوص زمان واریز به آگاهی و امضای طرفین می‌رسد.
تأیید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر
محمودزاده در مورد این سؤال که چه تعداد از جمعیت ۵ میلیون و 400 هزار نفری ثبت نام کنندگان در نهضت ملی مسکن در مرحله نخست تأیید شدند، پاسخ داد: با اشراف گسترده‌ای که نسبت به بررسی سه شاخص «سابقه مالکیت، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان» وجود داشت، از بیش از ۵ میلیون ثبت نامی در این طرح، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تأیید شدند و بعد از بررسی در استان‌ها باز هم ممکن است این عدد کاهش یابد.
آورده متقاضیان در ۵ مرحله پرداخت می‌شود
محمودزاده افزود: بعد از طی این شرایط متقاضیان قراردادی را با سازنده منعقد می‌کنند که مبلغ آورده متقاضی باید طی ۵ مرحله در مقاطعی که در جدول قرارداد قید شده، توسط متقاضیان به حساب مسدودی که در بانک به نام خود متقاضی وجود دارد، واریز شود. همچنین تسهیلات از طریق بانک عامل به همان حساب واریز می‌شود و با اعلام دستگاه مجری این مبالغ به حساب سازنده با توجه به پیشرفت پروژه واریز خواهد شد.
وی گفت: قیمت تمام شده مسکن منهای تسهیلاتی که در نظر گرفته شده است، آورده متقاضیان است. آورده بر اساس پروژه‌ها و در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. هرچقدر تراکم ساختمانی و تعداد طبقات بالاتر باشد، قیمت تمام شده بالاتر است. بنابراین قیمت در شهرهای کوچک و در شهرهای بزرگ، کلانشهرها و شهرهای جدید متفاوت است.معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برآوردهای اولیه از قیمت ساخت، روزی که متقاضیان انعقاد قرارداد می‌کنند به اطلاع متقاضی می‌رسد اما در نهایت قیمت تمام شده ملاک است. بدین معنا بعد از یکسال و نیم تا دو سال که اجرای پروژه زمان می‌‌برد، به قیمت تمام شده روز تسویه حساب می‌شود.
محمودزاده با یادآوری اینکه آورده متقاضیان در ۵ قسط پرداخت می‌شود، گفت: آورده متقاضیان بر اساس طول دوره ساخت که یک سال و نیم تا دو سال است مرحله به مرحله توسط متقاضیان پرداخت می‌شود. مرحله اول در هنگام ورود به پروژه با پرداخت ۴۰ میلیون تومان، مرحله دوم بعد از اتمام فوندانسیون، مرحله سوم بعد از اتمام اسکلت، مرحله چهارم بعد از اتمام سفت‌کاری و در مرحله پنجم بعد از نازک‌کاری توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد.معاون مسکن و ساختمان با یادآوری آغاز ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ که تا آخرین ساعات سال گذشته ادامه یافت، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار متقاضی در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کردند که از این تعداد در پالایش اولیه با بررسی سه شرط تأهل، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن مالکیت خصوصی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را هدف دارد. عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته‌ نخست آبان‌ماه ۱۴۰۰در بیشتر استان‌ها آغاز شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/11/608882/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها