اخبـــــــار


سفر وزیر حمل و نقل قطر به کیش

وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر به منظور بررسی زیرساخت‌های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ به کیش سفر می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر روزهای امروز یکشنبه و دوشنبه با حضور در جزیره کیش دیدارهای دوجانبه خواهند داشت. این سفر در پی دستور ویژه آقای رئیسی‌ رئیس جمهور کشورمان برای بهره‌‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر و همچنین پیگیری دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر در جریان سفر رییس‌جمهور به قطر برنامه‌ریزی شده است. وزرای دو کشور درخصوص پشتیبانی ایران از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از جمله راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر ۲ کشور و توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت و تفاهمنامه‌هایی نیز امضا خواهند کرد. در این سفر، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و‌ شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و جمعی از معاونان وزرا و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره کیش و بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی و‌ هوایی این منطقه، میزبان هیأت‌ قطری خواهند بود.

رجا موافقت برای راه‌اندازی مرکز نوآوری را اخذ کرد

مرکز علمی کاربردی شرکت رجا به استناد دستورالعمل ایجاد مراکز نوآوری و مراکز رشد دانشگاه ابلاغی از معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، موافقت اولیه برای راه‌اندازی مرکز نوآوری را اخذ کرد. مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این خبر گفت: هدف از ایجاد مرکز نوآوری در مرکز علمی کاربردی رجا، ترغیب دانشجویان به انجام فعالیت‌های کارآفرینی مبتنی بر نوآوری، فراهم شدن امکان برگزاری رویدادهای استارتاپی در حوزه‌های مختلف نظیر گردشگری، دیجیتال مارکتینگ و سایر موضوعات و مباحث کاربردی در حوزه‌های مختلف بویژه در صنعت ریلی، همچنین تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت ریلی است. ناصر بختیاری افزود: بزودی با انجام اقدامات لازم درخصوص تهیه ملزومات، تجهیزات، فضای فیزیکی و... مجوز فعالیت برای این مرکز صادر خواهد شد. وی اظهار داشت: مرکز آموزشی علمی کاربردی رجا در سال ۱۳۹۹ با هدف انجام رسالت آموزشی و تربیت نیروهای مجرب راه‌اندازی شد و هم‌اکنون در مقطع کاردانی حرفه‌ای، در ۴ رشته گردشگری، مدیریت-لجستیک و زنجیره تأمین، مدیریت- امور تشریفات، همچنین ایمنی کار و حفاظت فنی پذیرش دانشجو دارد که با اخذ مجوز مرکز نوآوری، امکان پذیرش دانشجو در دو رشته مدیریت کسب‌ و کار و بازاریابی نیز برای این مرکز علمی کاربردی فراهم خواهد شد.

سفر دریایی از بندر خرمشهر به کویت از سر گرفته شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت دوباره پس از دو سال وقفه، فعالیت مستمر خود را از سر گرفت. نورالله اسعدی اظهار کرد: فعالیت خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت که پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر و هفتگی انجام می‌شد، پس از دو سال وقفه آغاز شد. وی افزود: بر اساس توافق و برنامه‌ریزی‌های انجام شده میان بندر خرمشهر و کویت این سفر دریایی به وسیله کشتی مسافری برلیان به صورت منظم و هفتگی انجام می‌شود. اسعدی بیان کرد: در روزهای شنبه و چهارشنبه خروج به سمت کویت و روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته ورود به بندر خرمشهر انجام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/11/608883/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها