کسب درآمد از راه فروش محصولات خانگی


در حال حاضر توسعه مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه جدی قرار گرفته است به نحوی که مشاغل خانگی حتی تا ۲۳ درصد از کل اشتغال این کشورها را به خود اختصاص داده و بیشتر خانواده‌ها درآمد خود را از راه فروش محصولات خانگی به دست می‌آورند.
به گزارش ایسنا، عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، بافت فرش را یکی از راه‌های ایجاد درآمد و اشتغالزایی برای خانوارها عنوان کرده و می‌گوید: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد بافندگان فرش را بانوان تشکیل می‌دهند و این امر در امنیت شغلی و اجتماعی بافندگان و درآمد خانوارها نقش بسزایی دارد. وی می‌گوید: بافت تابلوفرش در قالب اشتغال خانگی می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد از سوی کارجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به این رشته دنبال شود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به اختصاص تسهیلات ارزان برای مشاغل خانگی می‌گوید: صندوق توسعه ملی، وام و تسهیلات ارزان‌قیمت برای مشاغل خانگی درنظر گرفته که فرش و صنایع دستی جزو آن به شمار می‌رود و متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اتحادیه فرش از خدماتی همچون آموزش، صدور کارت قالیبافی، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند. بهرامی از انعقاد تفاهمنامه با معاونت اشتغال وزارت کار خبر داده و می‌گوید: این تفاهمنامه با هدف توسعه بازار محصولات خانگی از طریق افزایش دسترسی مردم به عرضه و تقاضای محصولات خانگی، پایدارسازی مشاغل خانگی، جذب و جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها برای توسعه بازار فروش محصولات خانگی به امضا رسیده است.
برابر آمار در 6 ماه دوم سال گذشته بیش از ۵۳ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده و اشتغال ایجاد شده در این بخش بیش از ۴۳ هزار نفر بوده است.  میزان تسهیلات پرداختی به فعالیت مشاغل خانگی نیز بیش از ۸۸۰۰ میلیارد تومان بوده و بیش از ۲۲ هزار نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند. به‌روزرسانی سامانه مشاغل خانگی و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی بهره‌مند از پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت اشتغال وزارت کار در حوزه مانع‌زدایی از توسعه و ایجاد مشاغل خانگی بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/13/608888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها