دیگه چه خبر؟




توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق توسط سپاه

 خبر اول اینکه، رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس خبر داد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی، نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند. به گزارش  روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی اضافه کرد: ۱۱ خدمه خارجی این کشتی نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌‌برند. همچنین یک فروند لنج ایرانی حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق نیز که قصد سوخت‌رسانی به این کشتی خارجی را داشته است، در آب‌های سرزمینی کشورمان توقیف شده است که در نتیجه این عملیات نیز ۳ خدمه این شناور بازداشت شده‌اند.

 ادعای سناتور امریکایی درباره احتمال حذف نام «سپاه» از فهرست گروه‌های تروریستی

 خبر دیگر اینکه، دن سالیوان سناتور جمهوری خواه امریکا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت بایدن ممکن است نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را از فهرست سازماندهی تروریستی برای تأمین یک توافق جدید با ایران حذف کند. این سناتور جمهوریخواه در ادامه با طرح ادعاهای واهی علیه سپاه پاسداران از موضع‌گیری اخیر مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا علیه سپاه استقبال کرد. این موضعگیری‌ها در حالی انجام می‌شود که اخیراً گزارش‌هایی درخصوص خروج احتمالی نام سپاه پاسداران از لیست گروه‌های «تروریستی» امریکا به عنوان بخشی از مذاکرات وین منتشر شده است.

 بازخواست به خاطر پیام تبریک سال نو

 شنیدیم که،در جلسه هفتادم دادگاه حمید نوری در کشور سوئد، پیامک تبریک نوروز رئیس جمهور سابق که به صورت سامانه‌ای برای تمام شماره تلفن‌های همراه فعال ایرانی ارسال و در حافظه تلفن همراه نوری هم وجود داشته به عنوان یکی از مستندات وکلای منافقین در این پرونده علیه نوری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دستگاه قضایی سوئد بر اساس ادعاهای منافقین که مدعی هستند نوری در طول سال‌های دهه ۶۰ زندانبان آنها بوده، او را بازداشت و تاکنون بیش از ۸۰ جلسه دادگاه برای او برگزار کرده است.

جزئیات توافق احتمالی با ایران برای امریکا وحشتناک است

 دست آخر اینکه،سناتور تد کروز از دولت بایدن به دلیل اینکه کنگره را «عمداً» در مورد جزئیات توافق هسته‌ای احتمالی با ایران در جریان نگذاشته، انتقاد کرده و گفته است: «دلیل اینکه دولت بایدن نمی‌خواهد همه از جزئیات مطلع شوند، متأسفانه توافقی است که آنها در حال مذاکره هستند که یک توافق وحشتناک برای امریکا است.» این سناتور مطرح امریکایی گفته است: «جو بایدن از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواسته است که از طرف ما مذاکره کند و روسیه هم اکنون در وین در حال مذاکره با ایران است. وی با عصبانیت از مذاکره روسیه به نمایندگی از امریکا افزود: «روسیه دشمن ما و ایران دشمن ما است و تنها چیزی که می‌توانند روی آن توافق کنند سیاست‌هایی است که امنیت امریکا را به خطر می‌اندازد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7882/5/608904/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها