دیگه چه خبر؟


پاداش 150 میلیون تومانی نمایندگان  تکذیب شد

 خبر اول اینکه، در پی انتشار شایعاتی مبنی بر پرداخت پاداش ۱۵۰ میلیونی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای سال گذشته، اداره کل روابط عمومی مجلس ضمن رد این شایعات، تأکید کرد: این مطلب از اساس کذب بوده و در راستای شایعه‌سازی برای تخریب مجلس است.

بازداشت ۱۵ نفر از آشوبگران مقابل سفارت ایران در کابل

 خبر دیگر اینکه،منابع خبری در کابل می‌گویند حدود ۱۵ نفر روز جمعه قصد حضور در مقابل سفارت ایران در کابل و ادامه تظاهرات ساختگی را داشتند که بلافاصله نیروهای طالبان همه این افراد را بازداشت کردند. به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر تصاویر و فیلم‌هایی با محتواهای ایران‌هراسی و افغانستان‌هراسی منتشر شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت. عده‌ای نیز به سرکنسولگری کشورمان در هرات حمله کرده و اقدام به سنگ‌پرانی کرده بودند که این اقدام با واکنش مقامات کشورمان مواجه شد.

واکنش ایران به اعزام اجباری پناهجویان مقیم انگلیس به رواندا

 شنیدیم که،سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه، طرح اعلامی دولت انگلیس برای اعزام اجباری پناهجویان مقیم این کشور به رواندا را فرار از تعهدات و مسئولیت‌های بین‌المللی این کشور خواند و انتقال این افراد به خارج از خاک انگلیس را مغایر با روح و متن کنوانسیون پناهندگان برشمرد. دولت انگلیس پنجشنبه گذشته اعلام کرد که برای مقابله با روند فزاینده مهاجرت غیرقانونی به این کشور، درصدد انتقال افراد به کشور آفریقایی رواندا است تا در این مدت، به اصطلاح به پرونده مهاجرتی آنها رسیدگی کند. سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این طرح گفت: این طرح انگلیس در قرار دادن مسئولیت خود درقبال پناهجویان بر دوش یک کشور ثالث، افراد پناهنده را در معرض نقض حقوق مندرج در کنوانسیون‌های پناهندگی و معاهدات حقوق بشری قرار داده و ملاحظات انسانی و اخلاقی را به شکل کاملی نادیده می‌گیرد. خطیب‌زاده، کالا انگاری پناهجویان، اعمال خشونت و رفتارهای تحقیر‌آمیز که مغایر با کرامت انسانی است را مردود خواند و با اشاره به میزبانی از میلیون‌ها پناهنده از سوی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان درحالی است که این کشور و سایر کشورهای غربی همواره تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مدیریت و رسیدگی به میلیون‌ها مهاجر و پناهنده را نادیده می‌گیرند.

ادعای وارونه مشاور رئیس جمهور سابق

 با خبر شدیم که، حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان در واکنش به تلاش دولت سیزدهم برای جذب توریست در جام جهانی و رایگان شدن ویزا از مقصد قطر به ایران نوشت: «دلیل اصلی نیامدن توریست‌ به ایران تحریم‌های ویژه ترامپ و تبعات تحریمی پس از سفر به ایران است.» وی همچنین مدعی شد که تلاش دولت در این زمینه بدون «مذاکره مستقیم با امریکا و برجام» ثمربخش نخواهد بود. این مشاور سابق درحالی همچنان اوباما و دموکرات‌ها را از اقدامات ضد ایرانی تبرئه می‌کند که تحریم ویزا تنها چند ماه پس از امضای برجام و مذاکرات مستقیم محمدجواد ظریف و جان کری وزیرخارجه امریکا در سال 1394 علیه کشورمان وضع شد.گفتنی است اصلاح‌طلبان پیش از این نیز واردات واکسن، عضویت در سازمان همکاری شانگهای و حتی افزایش فروش نفت و ارزآوری کشور را مشروط به برجام و FATF کرده بودند، اما تا کنون دولت سیزدهم نشان داده که این ادعاهای سیاسی تنها توجیهی برای کم‌کاری‌های دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

ترخیص محسن رضایی از بیمارستان

 دست آخر اینکه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر پیشین مجمع تشخیص مصلحت که به علت ضعف جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود، دیروز  از بیمارستان ترخیص شد.
به گزارش تابناک، در میانه ملاقات کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب در روز سه‌شنبه، محسن رضایی دچار ضعف جسمانی شد و به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد. محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در بیمارستان از فرمانده هشت سال دفاع مقدس عیادت کرد. در حال حاضر وضع عمومی معاون اقتصادی رئیس جمهور مساعد است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/5/609832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها