در وزارت کار تشکیل شد

دبیرخانه ویژه تدوین لایحه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی


وزیر تعاون، کار‏ و رفاه اجتماعی از تشکیل دبیرخانه ویژه تدوین پیش‌نویس لایحه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  «حجت‌الله عبدالملکی» در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: با ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب و دستور ویژه رئیس‌جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیرخانه‌ تدوین پیش‌نویس لایحه این سیاست‌ها در وزارتخانه تشکیل شد؛ این مهم، نیازمند مشارکت همه قوا بویژه مجلس، دستگاه‌ها و مجموعه‌های مردمی در کنار وزارت مردم است.
رهبر معظم انقلاب (یکشنبه ۲۱ فروردین ماه) در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و در اجرای بند «ج – ۱» الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها را شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم، در مدت ۶ ماه ارائه کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این تأکید کرده بود که در این وزارتخانه، چهار کلان پروژه را مبتنی بر ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی رهبری دنبال می‌کنیم که مرتبط به کار (اشتغال)، آتیه (بازنشستگی)، رفاه (رفع فقر) و اموال (صندوق‌های بازنشستگی) مردم است.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین از فرصت 2 و نیم ماهه رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تهیه پیش‌نویس لایحه سیاست‌های ابلاغی تأمین اجتماعی خبر داده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/13/609864/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها