20 امشب؛ چلسی - کریستال پالاس در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس

نبرد تمام لندنی در ومبلی


گروه ورزشی/ چلسی و کریستال پالاس امشب دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس را در ورزشگاه وملبی برگزار خواهند کرد. چلسی که هنوز وضعیت مالکیتش بعد از خداحافظی رومن آبراموویچ، مشخص نشده به‌دنبال آن است که اوضاع داخل زمین خود را خوب نگه دارد و در جام حذفی انگلیس به موفقیت برسد. برای چلسی پس از حذف از لیگ قهرمانان به دست رئال مادرید، کسب این جام داخلی خیلی مهم است بویژه که در لیگ برتر هم شانسی برای قهرمانی ندارند. آبی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به دیدار کریستال پالاس خواهند رفت، یک نبرد تمام لندنی در ورزشگاه ومبلی لندن.
توماس توخل پس از حذف از اروپا دیگر نمی‌تواند به فکر دفاع از قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان باشد. شاگردان توخل در دقایق زیادی از بازی در سانتیاگو برنابئو تیم برتر میدان بودند و می‌توانند همین روند را در برابر پالاس ادامه دهند تا برای سومین فصل پیاپی به فینال جام حذفی برسند. البته آنها در سال‌های 2020 و 2021 در فینال‌ها شکست خوردند و دست‌شان به جام نرسید. اما این بار مصمم به قهرمانی هستند. چلسی امسال با پیروزی برابر تیم‌های چسترفیلد، پلیموث آرجایل، لوتون تاون و میدلزبورو به نیمه‌نهایی رسیده‌ است. آبی پوشان لندین در این دیدارها تنها یک بار دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند. البته چلسی پس از فینال جام اتحادیه برابر لیورپول تاکنون در همه دیدارهایش دروازه رقیبان را باز کرده است.
در 21 مه‌2005 بود که پاتریک ویرا برای آخرین بار با پیراهن آرسنال به توپ ضربه زد و پنالتی دقیق او باعث شد آرسنال، منچستر یونایتد را در فینال جام حذفی شکست دهد و ویرا چهارمین و آخرین مدال خود در جام حذفی را با آرسنال به دست بیاورد. او حالا می‌خواهد به‌عنوان مربی برای اولین بار این جام را فتح کند. ویرا 45ساله با پالاس در هفته‌های اخیر نمایش‌های درخشانی داشته و منچستر سیتی و آرسنال به‌خوبی می‌دانند که او چه مربی توانمندی است. اما شکست هفته گذشته برابر لسترسیتی نشان داد که پالاس هنوز تیم کاملی نشده است. این تیم با پیروزی برابر میلوال، هارتل‌پول یونایتد، استوک سیتی و اورتون به مرحله نیمه‌نهایی رسیده و در این دیدارها دست‌کم دو گل زده و در مجموع آنها تنها دو گل خورده است. اما در هر حال، پالاس تنها تیم باقیمانده در جام حذفی است که این جام را تاکنون فتح نکرده است. این تیم در فینال سال‌های 1990 و 2016 برابر منچستر یونایتد شکست خورد و دستش از جام کوتاه ماند. آنها در هفته‌های اخیر توانسته بودند هفت بازی بدون شکست داشته باشند تا اینکه به لستر باختند. در دیدار اخیر دو تیم، چلسی با نتیجه 1-0 پیروز شد؛ این نهمین بار پیاپی بود که چلسی، پالاس را شکست می‌داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/17/609881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها