تکواندو به افتخارات گذشته تکیه کرده است

مقانلو: تمام دنیا از ما جلوترند


فائزه زمانی/ تیم ملی تکواندو با تغییر کادر فنی حالا به‌دنبال بازگشت به روزهای اوج است. بیژن مقانلو که به تازگی هدایت تیم ملی تکواندو را به عهده گرفته است کار را سخت می‌داند و معتقد است در شرایطی باید تیم را بالا بکشد که تمام دنیا از آن پیشی گرفته‌اند. مقانلو بعد از دوری 6 ساله از تیم ملی حالا عزمش را جزم کرده تا تکواندو را به روزهای اوج بازگرداند. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از بازگشتش به تیم ملی بعد از 6 سال می‌گوید: «6 سال بیرون بودم و از دور نظاره‌گر تیم ملی. در این مدت به کارهای خودم می‌رسیدم و یک سری کمپ‌های تمرینی برگزار می‌کردم. بعد از حضور ساعی در فدراسیون از من رزومه و برنامه خواستند که من هم برنامه‌ام را تحویل کمیته فنی دادم. کار خیلی سخت است و امیدوارم با این حال بد تکواندو بتوانیم در این مدت زمان کوتاه اوضاع را بهبود دهیم.» مقانلو معتقد است تکواندو در حال حاضر روی افتخارات گذشته تکیه کرده است: «تیم ملی در حال حاضر بازیکنی ندارد و اگر هم افتخاری هست افتخارات گذشته است. ما پتانسیل‌های خام داریم که باید روی اعتماد به نفسشان کار کرد تا به پختگی رسیده و رنکینگشان ارتقا یابد تا در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند.»
سرمربی تیم ملی تکواندو باقی تیم‌های دنیا را از ایران جلوتر می‌داند: «من برنامه‌ای یک ساله برای مسابقات قهرمانی آسیا، مسابقات گرندپری، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان ارائه دادم اما فعلاً کمیته فنی برنامه‌ای 6 ماهه را تصویب کرد. اسامی نفرات دعوت شده به مسابقات انتخابی تیم ملی را اعلام کرده‌ایم و سعی کردیم کسی را از قلم نیندازیم. مسابقات قهرمانی آسیا 3تا 7 تیر برگزار می‌شود و زمانی برای مسابقات تدارکاتی نداریم. در حال حاضر تمام دنیا از ما جلو هستند اما می‌توانیم از تغییرات قوانین داوری حداکثر استفاده را بکنیم و خلاقیت به خرج دهیم.»
او حالا امیدوار است تا مجدداً تکواندو را به روزهای اوج برساند:«من با تمام وجود به میدان آمده ام، قبلاً در همین شرایط که حال تکواندو خوب نبود تیم را قهرمان آسیا و جهان کردم اما الان شرایط کمی متفاوت است و امیدوارم که بتوانیم به هدف‌هایمان برسیم. من همه جوره خود را آماده کرده‌ام اما ممکن است بازیکنان جوان آمادگی حواشی را نداشته باشند بنابراین از همه خواهش می‌کنم به ما کمک کنند تا دوباره تکواندو ایران را به روزهای اوجش  برگردانیم. در نهایت امیدوارم از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاییم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/18/609892/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها