قانون محدودیت جذب بازیکن ملی‌پوش را اجرایی می‌‌کنیم

ملک: تغییرات کادر فنی براساس نیاز خواهد بود


پریسا غفاری/ فتانه ملک، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با انتخاب جواد داوری جایگزین فریده شجاعی شد تا بر امور بانوان رسیدگی کند. او که استاد دانشگاه صنعتی شریف است، در بدو ورود با همکاری رئیس فدراسیون تیم بسکتبال سه نفره عازم انتخابی جام جهانی کرد که متاسفانه شاگردان نیکا بیک لیک لی نتوانستند سهمیه بگیرند. حالا بازی‌های آسیایی چین در پیش است و نایب‌رئیس مترصد است تا با بررسی موشکافانه تغییراتی را درصورت لزوم در کادرهای فنی خود ایجاد کند. فتانه ملک در این باره می‌گوید: «مشکلات و وضعیت کادر فنی تیم‌های ملی بسکتبال زنان بررسی می‌شود و در صورت نیاز نفرات تغییر می‌کنند.»
او در ادامه تغییرات را منوط به نیاز هر رده سنی می‌‌داند: «تغییرات را بر مبنای بررسی مشکلات هر رده انجام می‌دهیم و در صورت نیاز این کار را می‌کنیم. تنها خود سرمربی نیست بلکه مربیان، آنالیزورها و بدنسازها نیز هستند. یعنی باید یک تیم در نظر گرفته شود، نقطه ضعف‌های هر بخش مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز تغییر انجام شود. عوض کردن مهره‌ها براحتی انجام می‌شود اما باید ببینیم سازوکار جایگزین چیست که بهتر جواب بگیریم.» نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال همچنین به فاصله زیاد تیم‌های ایران در سطح آسیا اشاره می‌‌کند: «متاسفانه فاصله بسکتبال زنان با رقبا در آسیا زیاد است چه برسد به حریفان جهانی. به هر حال باید در رده‌های پایه به تقویت پرداخت و با آوردن مربیان خارجی خوب، علم روز را تقویت کرده و مربیان طراز اولی را رشد دهیم. اما همه اینها نیاز به زمان دارد و باید سریع استارت آن را زد.»
فتانه ملک به برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت اشاره می‌‌کند: «در این دوسال به دلیل کرونا نحوه برگزاری لیگ به صورت متمرکز انجام شد، اما فصل جاری را دوباره به همان شکل رفت و برگشتی برگزار می‌‌کنیم. همچنین قانون محدودیت جذب بازیکن ملی‌پوش را اجرایی می‌‌کنیم تا توزیع مناسب‌تری بین تیم‌ها انجام شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/18/609896/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها