اخبار


سهمیه بوکس المپیک پاریس مشخص شد

 تیم ملی بوکس بعد از بازگشت از اردوی مشترک با بوکسورهای ازبکستانی، از امروز در تهران اردو می‌زنند. این اردو با حضور 24 بوکسور تا هفتم اردیبهشت در سالن حاج احمد ناطق نوری برگزار می‌شود. هدایت ملی پوشان بوکس برعهده علیرضا استکی بوده و همایون امیری، جاسم دلاوری، غلامرضا کریمی، دانیال تیماجی، شهرام فاتح و اصغر اشرفی دستیاران استکی در تیم ملی هستند. گفتنی است کمیته بین‌المللی المپیک، تعداد سهمیه‌های اختصاص یافته به رشته بوکس در بازی‌های المپیک 2024 پاریس را تصویب کرد. در این بازی‌ها 248 بوکسور مرد و زن شرکت خواهند کرد که مبارزات مردان در 7 وزن پیگیری خواهد شد. در وزن 51 کیلوگرم 16، در وزن 57 کیلوگرم 18، در وزن 63،5 کیلوگرم 20 ، در وزن 71 کیلوگرم 20 ، در وزن 80 کیلوگرم 18، در وزن 92 کیلوگرم 16و دروزن مثبت 92 کیلوگرم 16 بوکسور در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

علیزاده، امید اول ایران برای کسب طلا

ناصر علیزاده جوان شایسته مازنی را باید امید اول کاروان اعزامی کشورمان برای کسب مدال طلا در اولان باتور نامید. البته ملی‌پوشانی مثل امیر قاسمی‌منجزی و مهدی بالی هم مثل علیزاده، پیش‌از این هم روی سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاده‌اند و همچنان از شانس‌های قطعی کشورمان برای طلای آسیا هستند ولی با توجه به کشتی‌های خیلی خوبی که علیزاده جوان در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو به نمایش گذاشت، همگان انتظار دارند او خوشرنگ‌ترین مدال وزن 87 کیلوی سال 2022 را بگیرد.

فردا، پرواز آزادکاران به مغولستان

تیم‌ملی کشتی‌آزاد کشورمان نیز برای شرکت در پیکارهای قهرمانی‌آسیا، فردا (دوشنبه) به اولان‌باتور پرواز می‌کند. رضا مؤمنی، داریوش حضرتقلی‌زاده، رحمان عموزاد، محمدمهدی یگانه‌جعفری، یونس امامی، علی سوادکوهی، محسن مصطفوی، امیرحسین فیروزپور، محمدحسین محمدیان و یداله محبی ملی‌پوشان کشورمان در اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86، 92، 97 و 125 کیلو هستند.

4 تیر؛ انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری

کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) تأیید کرد که کنگره انتخاباتی روزهای 4 و 5 تیر در تیرانا پایتخت آلبانی برگزار شود. آلبانی با شکست 9 کشور دیگر که برای میزبانی علاقه‌مند بودند، توانست عهده‌دار نشست کنگره انتخاباتی شود.  این گردهمایی علاوه بر انتخابات بدنبال حفظ این رشته در بازی‌های المپیک است. رسوایی‌های دوپینگ و فساد باعث شد تا این رشته در خطر حذف از المپیک قرار بگیرد.

5 اردیبهشت آغاز فینال لیگ برتر بسکتبال

برنامه رقابت‌های مرحله نهایی و رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال اعلام شد. تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری گرگان در مرحله فینال و شیمیدر قم و نظم آوران سیرجان در مرحله رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال با یکدیگر رقابت می‌کنند. مرحله فینال این مسابقات به صورت ۳ از ۵ در روزهای 5، 7، 9 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در صورت نیاز به بازی‌های چهارم و پنجم، فینالیست‌ها روزهای 11 و 13 ماه آینده با هم روبه‌رو می‌شوند.

خانجانی مسافر هانگژو شد

حضور فرزین خانجانی ملی پوش بدمینتون در بازی‌های آسیایی هانگژو قطعی شد. پس از سه روز رقابت که از ۲۴ فروردین ماه در کرج آن هم با حضور 9 بازیکن آغاز شده بود، در نهایت فرزین خانجانی موفق شد به مقام قهرمانی برسد و مسافر قطعی هانگژو ۲۰۲۲ شود. صالح سنگتراش نایب قهرمان، امیر جباری مقام سوم و محمد پایروند به مقام چهارم این رقابت‌ها دست یافتند.

آخرین عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان مشخص شد

آخرین مرحله از رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز بانوان، برای انتخاب پنجمین بازیکن تیم ملی از ۲۵ فروردین به‌مدت دو روز در آکادمی امیر احتشام‌زاده مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد که در پایان الینا رحیمی از آذربایجان غربی با کسب سه پیروزی و بیشترین امتیاز ملی پوش شد. الینا رحیمی با غلبه بر رقبا در مجموع با کسب بیشترین امتیاز توانست به عضویت تیم ملی درآمده و به‌عنوان نفر پنجم، تیم ملی را در رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ همراهی کند. پیش از این ندا شهسواری، شیما صفایی، پریناز حاجیلو و مهشید اشتری جواز حضور در تیم ملی تنیس روی میز بانوان را کسب کرده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/18/609897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها