کلاهبرداری 6 میلیاردی با خرید مواد غذایی قسطی


گروه حوادث / اعضای یک باند 6 نفره که با ثبت شرکت‌های صوری برای خرید اقساطی کالاهای اساسی بیش از 6 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، به‌دنبال شکایت‌های متعدد و مشابه مبنی بر کلاهبرداری به روش خرید مواد غذایی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهمان ضمن گرفتن دسته چک به نام افراد معتاد و کارتن‌خواب، شرکت تجاری به نام آنها ثبت کرده و سپس افرادی که قصد فروش کالاهای اساسی از جمله گردو، بادام، برنج، خرما، کنجد، کشمش و غیره را دارند، شناسایی کرده و با همان مدارک جعلی وارد معامله می‌شدند و در ادامه هم قسمتی از ثمن مورد معامله را به صورت نقدی پرداخت و بقیه مبلغ معامله را به‌صورت چک پرداخت می‌کردند، اما پیش از اینکه موعد چک‌ها برسد، مغازه‌ها را تخلیه و متواری می‌شدند.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی همه اعضای این باند 6 نفره شناسایی و در چند عملیات منسجم دستگیر شدند. متهمان به ثبت شرکت‌های صوری و احداث مغازه در مراکز تجاری و کلاهبرداری به شیوه خرید اقساطی کالا با دسته چک و همین‌طور 40 فقره کلاهبرداری با همین شیوه اعتراف کردند.
تحقیقات تکمیلی در خصوص جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/22/609914/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها