مجموعه‌ای برای کودکان کمتر از هفت سال


نشر «هوپا» از جمله مؤسساتی است که در زمینه انتشار داستان‌هایی با هدف آموزش و یادآوری مهارت‌های زندگی به مخاطبان کم سن و سال فعالیت دارد. «داسی دایناسی» هم یکی از مجموعه داستان‌هایی است که به همین هدف منتشر می‌کند، داستان‌هایی برای کمک به پرورش خلاقیت و استعداد کودکان که به تازگی جلد هشتم آن با عنوان «پارچ شیشه‌ای» روانه کتابفروشی‌ها شده است.
مخاطبان این مجموعه داستان کودکان کمتر از هفت سال هستند، داستان‌های هر جلد مملو از تصاویر رنگی و شاد با مضمونی خنده‌دار هستند که سبب جلب توجه هر چه بیشتر بچه‌ها می‌شود. نویسنده این مجموعه «ناصر کشاورز» است و تصویرگری آن را نیز «غزاله باروتیان» به عهده داشته. کشاورز در این مجموعه تلاش کرده تا با یادآوری برخی نکات آموزشی به زبانی کودکانه در راستای پرورش خلاقیت و استعداد این گروه سنی گام بردارد.
ماجرای کتاب هشتم درباره داسی‌دایناسی است، دایناسور سبز کوچولویی که می‌خواهد برای مرغابی چوبی زردش آب بیاورد. یک پارچ شیشه‌ای آب خنک با دو تا لیوان. تمام داستان هم پیرامون این کارش شکل گرفته، البته بهتر است بگوییم شعر و داستان. کشاورز در قسمت هشتم، تلفیقی از این دو گونه ادبی را پیش روی مخاطبان قرار داده است و شاید بتوان همین مسأله را ویژگی مثبتی در جذاب‌تر ساختن قالب مورد نظر برای کودکان دانست.
صفحه پایانی کتاب بیوگرافی‌های مختصری از نویسنده و تصویرگر کتاب آمده که می‌تواند زمینه‌ای برای آشنایی کودکان از سن کم با اهالی کتاب شود. آن طور که در این معرفی آمده ناصر کشاورز از جمله اهالی ادبیات است که کار خود را با مجله کیهان بچه‌ها شروع کرده، اولین کتاب وی هم سال 1365 با عنوان «من و مرغابی‌ها» منتشر شده است.
«داسی دایناسی» قرار شده در قالب مجموعه‌ای دوازده قسمتی به همت ناصر کشاورز منتشر شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. در خلال داستان‌های هر جلد، کودکان با اتفاقات جالب و بامزه‌ای روبه‌رو می‌شوند که در بردارنده مضامینی آموزشی هستند.

پارچ شیشه‌ای(جلد هشتم داسی دایناسی)
مؤلف: ناصر کشاورز
تصویرگر: غزاله باروتیان
ویراستار: سید نوید سیدعلی اکبر
نشر هوپا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/32/609960/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها