هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اصحاب فرهنگ وهنر در بهار حکایت از کارهای جدید هنرمندان دارد. تئاترهایی که قرار است بزودی روی صحنه بروند و کتاب‌های تازه منتشر شده که منتظرند مخاطبان آنها را بخرند.

چهره‌ها
هادی مرزبان کارگردان تئاتر و بازیگر با انتشار تیزری از روی صحنه رفتن تئاتر «دکتر نون» به کارگردانی خودش و نوشته شهرام رحیمیان خبر داد.او نوشت: «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد. در این تئاترحامد ‌کمیلی، شیوا ‌مکی‌نیان، عارفه ‌معماریان، زهره پرتوی، شهرزاد پورفرد، کامبیز ‌امینی، علی خازنی، محمدرضا بختیاری، سامان ‌تیراندازو... بازی می‌کنند. همچنین بهنام ‌تشکر در نقش دکتر محمد مصدق ایفای نقش خواهد کرد.» گفتنی است پیش فروش بلیت این تئاترکه در سالن اصلی تئاتر شهر ساعت 20:30 اجرا خواهد شد، در سایت تیوال آغاز شده است.

 فرزین محدث بازیگر سینما در صفحه خود درباره معنای سکوت کردن نوشته است: «سکوت کردن نشان از نفهمیدن نیست، نشان از متوجه نبودن هم نیست، نشان از گذر کردن است و صبر کردن چه در زندگی، چه کار، چه هر آن‌چیزی که تو را وادار به واکنش کند که حتماً واکنش نشان از تصمیم عجولانه است.زندگی به من یاد داده سکوت کنم و دوباره زندگی کنم و تلاش.»

عالیه عطایی نویسنده رمان در صفحه خود نوشت: «برای نوشتنِ از چیزهایی که ندیده‌ام، زندگی نکرده‌ام، نمی‌شناسم و... باید یک‌بار دیگر به دنیا بیایم از طرفی آنقدر زندگی کرده‌ام که حسرت دوباره به دنیا آمدن را نداشته باشم و راستش همین یک‌بار هم زیادی بوده. زیاده زندگی کرده‌ام. خوبی زیاد زندگی کردن در این است که می‌دانی بد و خوب و سخت و آسانش بالاخره می‌گذرد، بدی‌اش در این است که یک‌جایی که هنوز وقت پیری نیست احساس پیری می‌کنی و هیجاناتِ روزگار را رها می‌کنی و دلت قرار گرفتنی ابدی می‌خواهد.»

غزل شاکری بازیگر سینما که در فیلم جیران به جای ملک‌زاده ایفای نقش می‌کند، درباره دیالوگ قسمت جدید این سریال نوشته: «تمامِ درست دنیا توی سرمه /تمامِ غلط دنیا پیش چشمم! «به قلم احسان جوانمرد، به قول امیرکبیراز زبان ملک‌زاده.»

تازه‌های نشر
نشر مرکز با انتشار عکس جلد کتاب حیوان قصه گو از انتشار این کتاب در فروردین ماه خبر داده است. این کتاب نوشته جاناتان گاتشال و ترجمه عباس مخبر با موضوع ادبیات اکنون روانه بازار نشر شده است. نشر مرکز در صفحه خود نوشته است: «این کتاب درباره اعتیاد انسان به قصه و قصه‌گویی از دیرباز تا امروز است. درباره اینکه چقدر عجیب است یک داستان دزدانه وارد جـان مـا می‌شود، مـا را می‌خنداند یـا می‌گریـاند، عاشق‌پیشه یـا خشمگین‌مان می‌کند و شیوه تفکر ما را درباره خودمان و دنیای‌مان تغییر می‌دهد. چقدر حیرت‌آور است که وقتی داستانی را تجربه می‌کنیم ـ خواه در یک کتاب، فیلم، یا آواز ـ به خود اجازه می‌دهیم به اشغال گوینده درآییم. سازنده داستان وارد کله ما می‌شود و مهار مغزمان را به دست می‌گیرد. نویسنده می‌کوشد تا با استفاده از یافته‌های زیست‌شناسی، روان‌شناسی و عصب‌شناسی، سازوکار اعتیاد بشر به داستان و تأثیر شگفت آن را بر روح و روان ما بررسی کند. قصه‌پردازی‌هـای فی‌البداهـه کودکان در بازی‌های کودکانه، ارتباط خواب با داستان و تأثیر فناوری‌های نوینِ دیجیتال و دنیای مجازی بر تحول داستان در آینده پیش‌رو، از دیگر مطالب تازه و خواندنی این کتاب است.»

فرهاد حسن‌زاده نویسنده کتاب کودک و نوجوان که به تازگی کتاب «بنگ! بنگ! بنگ» را نوشته ؛ از مراسم رونمایی این کتاب عکسی در صفحه خود گذاشته و نوشته: «عصر جمعه بیست و ششم فروردین، فروشگاه نشرچشمه در کرج، عصری به یادماندنی بود. چرا که بعد مدت‌ها در هوای کتاب‌ها و دوستداران کتاب به کرونا دهن‌کجی کردیم. قصه گویی و نمایش خلاقانه برگرفته از متن کتاب، صحبت‌های من و بیان تجربه نوشته شدن این کتاب، تحلیل مهدی حجوانی عزیز که حرف‌های شیرین او بیانگر حقایق تلخی درباره ترویج خشونت در جهان و تغییر ذائقه کودکان امروز بود. در نهایت جشن امضا و عکس یادگاری. ممنون از دوستان کتاب در نشر چشمه و کتاب‌دوستانی که به جشن تولد کتاب آمدند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/32/609964/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها