دنیای تصویر


1 سینماهای سراسر کشور همزمان با شب‌های قدر به‌مدت ۴ روز تعطیل خواهد بود. این خبر را محمدرضا صابری (سخنگوی انجمن سینماداران) در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرده است.
او درباره برنامه تعطیلی سینماهای کشور همزمان با شب‌های قدر گفته است: تمامی سینماهای کشور از روز چهارشنبه ۳۱ فروردین برابر با ۱۸ رمضان از ساعت ۱۹ تعطیل خواهند شد و در روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه همزمان با ایام سوگواری شهادت امیرالمؤمنین(ع) به‌طور کامل تعطیل خواهند بود. فعالیت سینماها از روز دوشنبه ۵ اردیبهشت از سر گرفته خواهد شد.

2 اکبر یادگاری، هنرمند حوزه تئاتر، نقاش، نویسنده و شاعر ایرانی بر اثر ایجاد لخته خون در بدنش، در ۷۱ سالگی در آلمان درگذشت و در شهر کلن به خاک سپرده شد. او از جمله بازیگرانی بود که در اجرای افتتاحیه مجموعه تئاتر شهر در نمایش «باغ آلبالو» به کارگردانی آربی اوانسیان بازی کرد. او همزمان با فعالیت در تئاتر، در سینما و تلویزیون نیز فعال بود و علاوه بر آن به نگارش شعر و رمان و نیز نقاشی می‌پرداخت. آثار گوناگونی از او در کشورهای مختلف به انتشار رسیده‌اند و نمایشگاه‌های نقاشی متعددی در داخل و خارج از کشور برپا کرده بود.

3 نمایشگاه هزار سال کتابت قرآن کریم به همت گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود. ۴۰ اثر از نفیس‌ترین و تاریخی‌ترین اوراق قرآن کریم از سده چهارم هجری قمری تا دوران معاصر در این نمایشگاه درمعرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. آثار به نمایش درآمده به خط کوفی، ثلث، نسخ، توقیع، رقاع، ریحان، محقق، نستعلیق، به رقم خوشنویسی یاقوت مستعصمی، احمد نیریزی، احمد شاملو، عبدالغفار، محمد هاشم، سید عباس احمدیان، میرعماد حسنی قزوینی و… است. نمایشگاه هزار سال کتابت قرآن کریم از ۲۹ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد موزه میرعماد برقرار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/31/609969/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها