«ایران» از موضعگیری های یکپارچه مقامات کشورمان در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گزارش می دهد

یک‌صدایی در حمایت از فلسطین


گروه سیاسی/ فلسطین هر ساله در ماه مبارک رمضان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. همواره مردم مقاوم فلسطین و گروه‌های مقاومت این ماه را به نمایش ذلت برای مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی تبدیل می‌کنند. نظامیان این رژیم نیز امسال بار دیگر با یورش به نمازگزاران مسجدالاقصی و جنایت در این مکان مقدس اوج خباثت و عدم پایبندی خود به قواعد انسانی را نشان داده‌اند. مسلمانان و آزادیخواهان جهان به هر روی به این تحولات واکنش نشان می‌دهند. جمهوری اسلامی ایران نیز که سابقه‌ای بیش از چهار دهه نسبت به حمایت از مقاومت فلسطین را در کارنامه دارد، همواره از حامیان مردم فلسطین بوده است.
 حمایت رهبر انقلاب از اقدامات جوانان مقاومت
در همین خصوص رهبر انقلاب در بیست و سوم فروردین ماه و در دیدار خود با مسئولان نظام به توطئه امریکا و غرب برای به فراموشی سپردن مسأله فلسطین گفتند: «فلسطین دارد نشان می‌دهد که بحمدالله زنده است؛ فلسطین زنده است. برخلاف سیاست‌های امریکایی و سیاست‌های پیروان امریکا که خواستند مسأله‌ فلسطین به فراموشی سپرده بشود و مسأله را به دست فراموشی بسپرند که مردم اصلاً یادشان برود که یک سرزمینی به نام فلسطین و ملّتی به نام ملّت فلسطین وجود داشته، برخلاف خواسته‌ آنها روز‌به‌روز مسأله فلسطین پررنگ‌تر شده است.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین حمایت خود را از اقدامات اخیر نیروهای مقاوم و جهادی فلسطین در سرزمین‌های معروف به 1948 اعلام کرده و فرمودند: «امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند، کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد؛ بدون شک ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهی، طبق وعده‌ الهی پیروزی هم با مردم فلسطین خواهد بود.»
ظهور انتفاضه نوین
حمله وحشیانه نیروهای صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی نیز واکنش‌های متعددی را در پی داشت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت حمله وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، ظهور انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه را کابوس صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی که پس از عملیات‌های شهادت‌طلبانه روزهای اخیر مجاهدان مؤمن و جوانان غیور فلسطینی بویژه در قلب مرکزیت رژیم شدت یافته است، بیانگر وحشت و هراس صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه نوین و عمق یافتن مبارزه ملت فلسطین به متن جوانان و نوجوانان فلسطینی و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مقاومت ضدصهیونیستی است.
این بیانیه می‌افزاید: هتک حرمت ارزش‌های مقدس مسلمانان و تعرض به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان که توسط نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با استقرار تجهیزات نظامی و یورش وحشیانه به مبارزان غیرتمند و نمازگزاران بی دفاع فلسطینی، صورت پذیرفت و منجر به مجروحیت و مصدومیت بیش از ۱۵۰ تن گردید، محکوم به شکست بوده و تأثیری در خیزش قهرمانانه و شعله‌ور شده این روزهای مجاهدان انتفاضه نداشته، بلکه صهیونیست‌ها را با کابوس و چالش‌های جدی‌تری مواجه خواهد ساخت.
رژیم صهیونیستی؛ ضعیف‌تر از همیشه
در پی شدت گرفتن تنش‌ها در  فلسطین، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن ادای احترام به همه شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت مکان مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویاً محکوم کرد. امیرعبداللهیان اظهار داشت: بی تردید رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده است که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین که حماسه عملیات سیف‌القدس را آفریدند، تاب آورد.
سلام گرم اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود، ملت و مقاومت فلسطین به ملت ایران، امام خامنه‌ای و رئیس جمهور، جنایات به وقوع پیوسته اخیر در مسجدالاقصی را تشریح و تأکید کرد که فلسطین امروز در برابر دو گزینه پذیرش یهودی‌سازی مسجدالاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با قدرت و تقدیم شهیدان، راه مقاومت را برگزیده است. رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان مقدس آزادی فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی، خواهان افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک در سطح کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد و خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با افزایش تنش‌آفرینی و تجاوزات از سوی رژیم صهیونیستی، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده  و صدها نفر زخمی‌ شدند.
عادی‌سازی روابط با اسرائیل مشوق افزایش سرکوبگری
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در توئیتی نوشت: قساوت‌های تازه رژیم اسرائیل در ماه مبارک رمضان مایه خشم عمیق است. ما هتک حرمت مسجدالاقصی را قویاً محکوم می‌کنیم. این یادآور آن است که عادی‌سازی روابط با رژیم آپارتاید اسرائیل تنها سرکوبگران صهیونیست را به تشدید خشونت‌ورزی‌ تشویق می‌کند. مسلمانان باید یکپارچه و با اتحاد در حمایت از آرمان فلسطین بایستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «دفاع از قدس شریف عامل اتحاد امت اسلامی است. نه جنایت صهیونیست‌ها و نه خیانت خائنان، ذره‌ای از همت بلند مردم فلسطین در دفاع از حرم ابراهیمی نکاسته است. همه امت اسلامی و آزادگان جهان در مقابله با هرگونه شرارت علیه مسجدالاقصی کنار مقاومت فلسطینی خواهند ایستاد.»
لزوم موضعگیری سازمان‌های حقوق بشری
دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای، یورش ددمنشانه و بزدلانه صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کش به نمازگزاران روزه‌دار در مسجدالاقصی و هتک حرمت قبله اول مسلمانان را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی از همه پارلمان‌های جهان؛ سازمان‌های حقوق بشری؛ آزادیخواهان جهان و حامیان حقوق فلسطین می‌‌خواهد ضمن محکومیت تجاوزات رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه مظلومین مقتدر فلسطین و حمایت از مقاومت قهرمانانه آنها در مقابله با اشغالگری با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس ملت فلسطین را در تحقق حقوق مشروع خود یاری نمایند.»
گفتنی است مقاومت فلسطین اکنون توانسته است با هجوم بردن به سرزمین‌های اصلی تحت اشغال و شهرهای مهمی چون تل‌آیو توازنی جدید در مبارزات ایجاد کرده و ضربات اساسی به این رژیم وارد کند. این وضعیت، وحشت را در اردوگاه صهیونیست‌ها بشدت حاکم کرده است. بسیاری از کارشناسان اقدامات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر علیه نمازگزاران را نشانه ضعف و ناتوانی در مقابله با مقاومت و ابتکار عمل مردم فلسطین ارزیابی می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/2/609987/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها