در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شد

پشتیبانی دولت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت


روز گذشته جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه وزارت بهداشت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و بر تولید و مستند‌سازی علمی محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی با کیفیت استاندارد بین‌المللی از سوی شرکت‌های دانش بنیان تأکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، در این جلسه که وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مسئولان دستگاه‌های این دو حوزه حضور داشتند، محمد مخبر با اشاره به ظرفیت جامعه پزشکی تحصیلکرده و به روز در کشور تأکید کرد: تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی با کیفیت و استاندارد جهانی و قیمت تمام شده مناسب، برای تأمین نیازهای داخلی و ورود به بازارهای منطقه‌ای و کشورهای همسایه اهمیت اساسی دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: وزارت بهداشت و همچنین معاونت علمی و فناوری باید برنامه‌ریزی‌های لازم و زمان‌بندی شده در راستای تولیدات دانش بنیان در این حوزه را هر چه سریع‌تر تهیه و ابلاغ کنند. وی همچنین بر ضرورت مستند‌سازی علمی اینگونه محصولات برای ارائه در بازارهای بین‌المللی و جهانی تأکید کرد.
مخبر با اشاره به اهمیت تولید و توزیع دارو در کشور افزود: باید مجوز‌های لازم ورود بخش خصوصی در این زمینه تسهیل شود چرا که وجود نیروهای زبده و تحصیلکرده و همچنین عزم جدی این شرکت‌ها برای کمک به بخش دارویی کشور می‌تواند به شکوفایی، درآمدزایی و اشتغالزایی پایدار جوانان تحصیلکرده ایرانی کمک نماید. معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت آمادگی دارد با تخصیص اعتبارات و با کمک تأسیس صندوق‌های خطرپذیر، پشتیبانی‌های لازم را از این بخش انجام دهد. در ادامه این جلسه آیین نامه‌های حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت به منظور توانمند‌سازی شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، افزایش کیفیت و بهره‌وری از طریق تولیدات دانش بنیان، تاب‌آوری کشور در حوزه سلامت و توسعه زنجیره محصولات دانش بنیان رقابت پذیر بحث و بررسی شد. به روز‌رسانی سبد واکسیناسیون داخل با تکیه بر توان مهندسی شرکت‌های دانش بنیان و تجربیات به دست آمده در دوران کرونا، بهبود توان کشور در حوزه تولید و صادرات محصولات سلامت محور، افزایش کیفیت، مستند‌سازی تولید و تجهیزات پزشکی در تراز بین‌المللی، تسهیل در صادرات داروهای تولیدی شرکت‌های دانش بنیان داخلی، کاهش هزینه تمام شده نظام سلامت، کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت محور، برنامه هوشمندسازی زنجیره تأمین خدمات و فرآورده‌های سلامت محور و تأکید بر محصولات با فناوری‌های نوین همانند سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله مواردی بود که در این جلسه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت درباره آنها بحث و تصمیم‌گیری شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/2/609989/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها