اخبــــــار


رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی زن و خانواده:
مهم‌ترین نهاد در جامعه خانواده است

رئیس‌جمهور با تأکید بر رفع مشکلات اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: زنان و بانوان باید احساس کنند که در جامعه مورد پشتیبانی و حمایت هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه ستاد ملی زن و خانواده که به ریاست او برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع بانوان در جامعه تصریح کرد: مسأله مهم امروز جامعه ما زن و خانواده است. تکرار این سخن که باید مشکلات زنان و خانواده رفع شود مشکلی را حل نمی‌کند و باید در این راستا اقدامات عملی انجام شود. رئیس‌جمهور، مهم‌ترین نهاد در جامعه را نهاد خانواده دانست و گفت: موضوع زن و خانواده، یکی از بخش‌هایی است که دشمن به آن هجوم آورده و ما نیز در مقابل باید با پیش‌بینی و پیشگیری از مخاطرات این حوزه، از کیان خانواده مراقبت کنیم. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم رفع مشکلات اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: زنان و بانوان باید احساس کنند که در جامعه مورد پشتیبانی و حمایت هستند. در این جلسه، اعضا با تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار و ارتقای جایگاه ساختار معاونت و مشاورین مرتبط با معاونت زنان در سازمان‌ها موافقت کردند.

جزئیات نشست مشترک امروز دولت و مجلس اعلام شد
سخنرانی رؤسای دو قوه، 5 وزیر و5 نماینده

عضو هیأت‌رئیسه مجلس جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس را که قرار است امروز با حضور نمایندگان و اعضای کابینه برگزار شود، ارائه کرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: براساس تصمیمات اتحاذ شده قرار است پنج نماینده مجلس و پنج وزیر سخنرانی کرده و رئیس‌مجلس و رئیس‌جمهور هم به مدت 20دقیقه اظهارنظر کنند. عضو هیأت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بعد از سخنرانی مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، مقرر شده که از بین وزرای دولت  ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محرابیان وزیر نیرو، فاطمی‌امین وزیر صمت و دو وزیر دیگر به اظهارنظر بپردازند. وی افزود: از بین نمایندگان مجلس هم قرار است شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی و دو نماینده دیگر به اظهارنظر بپردازند.

سیاست دولت برای هزینه‌کرد ارزهای آزاد شده اعلام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیاست دولت را در قبال نحوه هزینه کرد ارزهای آزاد شده ایران از دیگر کشورها برای جبران کسری بودجه، توسعه و پیشرفت اعلام کرد. به گزارش خانه ملت، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سؤالی مبنی‌ بر اینکه ارزهای آزاد شده ایران در دیگر کشورها تا چه میزان می‌تواند به جبران کسری بودجه سال‌ جاری کمک کند و در کدام بخش‌ها هزینه خواهد شد، گفت: ارزهای آزاد شده در سه بخش در اختیار بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و دولت قرار می‌گیرد تا براساس سیاست و برنامه مشخص هزینه شود. وی در واکنش به انتظار افکار عمومی در خصوص اینکه با آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران اتفاقات مؤثری در کشور، رخ دهد، بیان کرد: قطعاً همین‌طور است و اگر ارزی آزاد شود، برای کمک به پیشرفت پروژه‌های عمرانی، کارهای زیرساختی و رفع مشکلات مردم تزریق می‌شود و این موضوع کاملاً روشن است.

وزیر اقتصاد سفر خود به امریکا را لغو کرد

به‌دنبال تأخیر دولت امریکا در صدور روادید برای هیأت ایرانی جهت حضور در اجلاس بهاره بانک جهانی و موکول‌شدن صدور روادید به روزهای منتهی به سفر، وزیر اقتصاد سفر خود به این کشور را لغو کرد.

حال حجت‌الاسلام پاکدامن رو به بهبود است

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، نوشت: مشیت الهی بود که حجت‌الاسلام پاکدامن، این جانباز مجاهد و فداکار، با وجود تحمل بیش از ۱۰ ضربه سخت، محفوظ بماند. سیدمحمد حسینی با انتشار تصاویر دیدار با حجت‌الاسلام پاکدامن در صفحه شخصی خود، نوشت که الحمدلله حال این روحانی رو به بهبود است و مشیت الهی بود که این جانباز مجاهد و فداکار، با وجود تحمل بیش از ۱۰ ضربه سخت، محفوظ بماند تا تداوم‌بخش راه و انتقال‌دهنده پیام دو دوست شهید خود، اصلانی و دارایی در خدمت‌رسانی مادی و معنوی به مستضعفان و حاشیه‌نشینان باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/2/609991/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها