جام هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان به خودروسازان رسید

نیلوفر اردلان: قهرمانی به پیکان می‌‌آید


پریسا غفاری/ تیم فوتسال زنان پیکان با عبور از مسیری پر پیچ و خم توانست جام قهرمانی لیگ هفدهم را بالای سر ببرد. از همان آغاز لیگ هفدهم، پیکان که اولین سال حضورش را تجربه می‌کرد نامش به عنوان یکی از مدعیان مطرح بود اما حضور تیم‌های پرستاره‌ای چون نصر فردیس کرج، پالایش نفت آبادان، ملی‌ حفاری اهواز و مس رفسنجان باعث شده بود بسیاری شانس چندانی برای قهرمانی پیکان قائل نباشند. این دوره از لیگ با حضور 14 تیم در دو گروه 7 تیمی برگزار شد و شاگردان نیلوفر اردلان با عبور از گروه مرگ به عنوان صدرنشین گروه ب توانستند به مرحله‌ حذفی صعود کنند. آنها دیدارهای حذفی را هم مقتدرانه پشت سر گذاشتند و راهی فینال شدند تا برای کسب جام قهرمانی با تیمی مصاف دهند که اتفاقاً در مرحله گروهی، در یک گروه قرار داشتند.
در شب سرنوشت ساز لیگ، پیکان با ارائه یک نمایش تهاجمی و البته فرصت سوزی‌های بسیار، با یک گل مقابل نصر فردیس کرج به برتری رسید تا بدین ترتیب خودروسازان جام را به خانه ببرند. بعد از اتمام مسابقه، مراسم جشن قهرمانی با حضور چهره‌هایی چون آرش جابری سرپرست سازمان لیگ فوتسال و شهرزاد نصیری مسئول کمیته زنان سازمان لیگ فوتسال برگزار شد و جام قهرمانی به سپیده زرین‌راد کاپیتان باتجربه‌ خودروسازان اهدا شد تا او جام را در سالن سرحد آباد کرج بالای سر ببرد.
اردلان: 7 ماه همدل بودیم
نیلوفر اردلان، سرمربی تیم فوتسال زنان پیکان که اولین جام قهرمانی‌اش را در دوران سرمربیگری‌اش کسب کرده، به خبرنگار «ایران» گفت: «در وهله‌ اول خدا را شکر می‌‌کنم که کمک‌مان کرد تا بتوانیم این مقام را به دست بیاوریم. واقعاً دست تک تک شاگردانم درد نکند، در این 7 ماه که در کنار هم کار کردیم، همدل و همراه شدیم و از ابتدا اعتقاد داشتیم قهرمانی به تیم می‌آید و این شعار ما بود و اکنون جام قهرمانی بالای سر ماست.»
او به بازی جذاب دو تیم در بازی فینال اشاره می‌‌کند: «بازی خیلی خوبی بود و تماشاگران حاضر در سالن از بازی زیبا لذت بردند. ما فرصت زدن ۲،۳ گل دیگر هم داشتیم که هدر رفت. البته از سیوهای فوق‌العاده فرزانه توسلی که عقاب آسیاست نباید غافل شویم چون او عالی کار کرد. ما تیم نصر فردیس را بخوبی آنالیز کرده بودیم و مهم این است که قهرمان شدیم. بالای سر بردن جام در فردیس حس و حال دیگری داشت.» سرمربی پیکان درباره‌ حضور احتمالی‌اش در تیم ملی با توجه به قهرمانی لیگ، اینچنین واکنش نشان داد: «بحث تیم ملی، بحث متفاوتی است، پای کشورمان و پرچم‌مان وجود دارد و با باشگاه کاملاً متفاوت است. امیدوارم هر کسی که لیاقت سرمربیگری تیم ملی را دارد، بتواند این تیم را جمع کند. این تیم دو دوره قهرمان آسیا بوده و برای هت‌تریک کردن، کار بسیار سختی را در پیش دارد.»
جام، جای کفش طلا گرفت!
پدیده‌ جوان نصر فردیس کرج کاپ خانم گلی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال را با چشمانی اشکبار دریافت کرد. مارال ترکمان پدیده‌ ۱۹ ساله نصری‌ها توانست با پیشی گرفتن از چهره‌های باتجربه‌ای چون سارا شیربیگی و نسترن مقیمی، عنوان خانم گلی فوتسال زنان را به دست آورد. البته در اقدامی عجیب، خبری از اهدای کفش طلا به مارال ترکمان نبود و یک جام که روی آن عنوان خانم گلی هفدهمین دوره‌ لیگ برتر فوتسال زنان حک شده بود، تقدیم ستاره‌ جوان نصر فردیس کرج شد.
آخوندی، برنده‌ مصاف جذاب با توسلی
دو دیدار رفت و برگشت فینال لیگ در شرایطی برگزار شد که فقط ۳ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و تکلیف قهرمان مشخص شد. حضور اعظم آخوندی و فرزانه توسلی دو سنگربان ملی‌پوش و کهنه‌کار کشورمان درون دروازه‌ پیکان و نصر فردیس نشان می‌داد که بازیکنان دو تیم کار سختی برای گلزنی در مسابقه‌ فینال دارند. اوج درخشش آخوندی و توسلی در مسابقه‌ فینال بود، جایی که بازیکنان خود را به آب و آتش زدند و اعظم آخوندی توانست برنده‌ نبرد دروازه‌بانان ملی‌پوش شود. گرچه فرزانه توسلی با سیوهای پرشمار خود مانع از ثبت نتیجه‌ای عجیب در فینال شد و در مقابل، مصدومیت هم مانع درخشش بیشتر اعظم آخوندی شد و بعد از حضور کوتاه‌مدت و موفق مهدیه محمودی‌نیا سنگربان شماره ۲ پیکانی‌ها، آخوندی دوباره به قفس توری تیمش بازگشت. سنگربان باتجربه‌ زنان پیکان در مقابل حملات حریف بخوبی ایستاد تا با کلین‌شیت و البته افتخار بهترین خط دفاعی لیگ کارش را به پایان برساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7888/15/609993/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها