هنرمندان در فضای مجازی


فعالیت اهالی فرهنگ و هنر این روزها شکلی جدی‌تر پیدا کرده، از اهالی سینما که خبر از کارهای تازه خود می‌دهند تا گالری‌هایی که به میزبانی آثار هنرمندان بخش هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و همچنین نمایش‌ها، آلبوم‌ها و کتاب‌های تازه.

یاد
درگذشت تنی چند از هنرمندان خانواده فرهنگ و هنر کشورمان را داغدار کرده، کیخسرو پورناظری آهنگساز و نوازنده تصویری از زنده‌یاد جواد کریمی منتشر کرده است. در بخشی  به یاد کریمی نوشته:«دکتر کریمی در خانواده‌ای اهل معنا، شعر و ادب و موسیقی پرورش یافته، برادران همه اهل ذوق، شاعر، ادیب، موسیقی شناس و اهل آواز بودند. ایشان در چنین کانون ادبی و هنری بزرگ شدند و با صدای بسیار دل‌انگیز و رسا و شش دانگ که داشتند، فراگیری آواز را جدی گرفته و از مکتب آواز استاد بزرگ کرمانشاه، استاد «شیخ حسین داوودی»، «درویش حسن خراباتی» و دیگر خوانندگان بهره‌مند شدند و خود یکی از جامع‌ترین و بهترین خوانندگان شد.» متن کامل این نوشته در صفحه پورناظری آمده. صفحه «خانه سینما» هم از درگذشت آرمین بشرویه خبر داده و نوشته: «آرمین بشرویه، مرد نقره‌ای تئاتر ایران درگذشت.» آن‌طور که در این اطلاعیه آمده، زنده‌یاد بشرویه مبتلا به سرطان مغز استخوان بوده است. در کارنامه کاری این هنرمند عنوان‌هایی همچون عنوان بازیگر سوم مرد جشنواره تئاتر فجر ایران ثبت شده است. رضا کیانیان هم تصویری از داوود امیری، فیلمبردار سینمای کشورمان منتشر کرده و نوشته: «امشب ساعت 15/12 دقیقه پرواز کرد. رفت که رفت که رفت...»

چهره‌ها
ارسلان فصیحی، مترجم ادبیات ترکی استانبولی خبر از برگزاری یک کارگاه آموزش  ترجمه برای علاقه‌مندان ادبیات ترکی استانبولی داده است. او در همین رابطه نوشته: «کالج بیلین که زیرمجموعه دانشگاه علامه طباطبایی است دوره‌های‌آموزشی گوناگونی برگزار می‌‌کند از جمله «کارگاه ترجمه ادبی» که مدرس آن من هستم.» علاقه‌مندان شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با مراجعه به صفحه این مترجم در اینستاگرام اطلاعات کامل‌تری کسب کنند.

ابراهیم گله‌دارزاده، استاد دانشگاه، بازیگر و کارگردان تئاتر بخشی از مجموعه تلویزیونی نجلا 2 را به اشتراک گذاشته و در توضیح آن نوشته: «یکی از خواب‌های مکرر کودکی من تصویر هواپیماهای جنگده عراق بود که به شهر ما حمله می‌کنند ،بعد سربازان اجنبی مثل آدم‌های بی چهره کوچکی که از قیر ساخته شده باشند درست مانند لشکری از مورچگان، سقف خانه کاغذی ما را از هم پاره می‌‌کردند.» گله‌دار زاده خودش نیز در بخشی از سریال نجلا 2 به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور به ایفای نقش پرداخته است.

مرتضی جلیلی‌دوست، کارگردان و طراح تئاتر، عکسی از نمایش «بودن» که خودش کارگردانی آن را به عهده داشته به اشتراک گذاشته است. در بخشی از توضیحاتی که به همین منظور ضمیمه تصویر این نمایش کرده آمده:« پیش فروش هفته چهارم «بودن» با تخفیف گروهی و همچنین 35 درصد تخفیف دانشجویی در تیوال شروع شده است.» صبا نجاتی و مصطفی امیری نویسندگان این کار و مصطفی امیری، سارا شاهرودیان، کیوان محمدی و صبا نجاتی هم بازیگران آن هستند.

احمد مهران‌فر هنرمند بازیگر هم  پوستری از فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی را منتشر کرده و نوشته: «انفرادی از هفتم اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. پیش‌فروش این فیلم سینمایی که پخش آن را خانه فیلم برعهده دارد توسط سامانه‌های بلیت‌فروشی آغاز شده است.»


دیگه چه خبر
تصویری از مرضیه محبوب  به همراه چند سطر برای تقدیر وی در اینستاگرام منتشر شده، در این تصویر که هوتن شکیبا بازیگر و صداپیشه آن را استوری کرده، از این عروسک گردان بابت سال‌ها فعالیت هنری و تأثیری که بر حوزه‌هایی همچون سینما و تلویزیون گذاشته تشکر شده، شکیبا نوشته: «و فراموش نکنیم این دستان توانا رو. خالق بسیاری از عروسک‌های پرخاطره ما، استاد مرضیه محبوب... و واقعاً محبوب.» او عروسک ‌ساز مجموعه «مهمونی»، «کلاه قرمزی»، «خاله قورباغه»‌ است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/24/611023/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها