حدادی به امریکا می‌‌رود؛ رئیس می‌‌داند، مدیر تیم ملی نه

سفر پرحاشیه!


مهری رنجبر/ سفر به امریکا برای احسان حدادی، رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران دوباره حاشیه‌ساز شد. ماجرای اردوی 3 ماهه امریکای حدادی در سال قبل و دیسک کمرش، ناکامی پرتابگر دیسک ایرانی در المپیک را برای همه زنده می‌‌کند؛ اتفاقاتی که انتقادات زیادی به آن شد. انتقادات بابت هزینه 700 هزار دلاری که صرف آمادگی او برای المپیک و جراحی خار پاشنه‌اش شد اما هیچ نتیجه‌ای نداشت. چرا که دیسک کمر باعث شد او دیگر تمرین جدی نداشته باشد و رکورد 58 متر و 98 سانتیمتر، بهترین پرتابش در المپیک بود. پرتابگر دیسک ایران، با اینکه فصل مسابقات را در ایران استارت می‌‌زند، اما خردادماه در دو مسابقه ینگه دنیا پرتاب می‌‌کند. او که با سودای پنجمین طلای بازی‌های آسیایی، این روزها در کیش تمرین می‌‌کند، قرار است بعد از قهرمانی کشور، اواخر اردیبهشت‌ماه، برای 15 روز به امریکا برود تا 2 و 15 خردادماه در رقابت با پرتابگران خارجی محک بخورد.

اما این خبر باز هم انتقاد زیادی را متوجه او کرد. آن هم وقتی حمید فردین‌پور، مدیر سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی به صراحت سفر امریکا را در برنامه فدراسیون برای حدادی نمی‌داند: «ما در برنامه حدادی، اردوی امریکا را نداشتیم. قرار بود همه ورزشکاران در مسابقات داخلی شرکت کنند و بعد از نتایج، در رقابت‌های برون‌مرزی هم حاضر شوند، به همین دلیل اردوی امریکا برای حدادی برنامه فدراسیون نبوده است.»
پرتابگر دیسک المپیکی اما بعد از انتقادات و صحبت‌های مدیر سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی به خبرنگار «ایران» می‌‌گوید: «من برنامه‌هایم را با صیامی رئیس فدراسیون هماهنگ می‌‌کنم. او در جریان کارهای من است و مشکلی هم برای سفر ندارم. البته قرار است برای آغاز فصل در ایران مسابقه دهم و بعد به امریکا می‌‌روم.»
اما ظاهراً فدراسیونی‌ها خیلی هم با هم هماهنگ نیستند، که ادعاهای ضد و نقیضی در این باره مطرح می‌‌کنند. برخلاف بی‌خبری مدیر سازمان تیم‌های ملی، علی رضایی دبیر فدراسیون سفر حدادی را تأیید می‌‌کند: «احسان حدادی یکی از اسطوره‌ها و مفاخر تاریخ ورزش ایران و بویژه دوومیدانی است. حدادی می‌‌خواهد رکورد تاریخی و دست نیافتنی 5 مدال طلای بازی‌های آسیایی را ثبت کند، بنابراین فدراسیون هم تلاش می‌‌کند تا برنامه‌ریزی خوب و همه‌جانبه‌ای برای تحقق هدف ارزشمند او داشته باشد. به همین خاطر حدادی قرار است برای شرکت در چند مسابقه به امریکا برود. البته دعوتنامه‌های ورزشکاران اول به کمیته تخصصی پرتاب‌ها می‌‌رود و در صورت تأیید، موضوع به شورای برون‌مرزی فرستاده می‌‌شود و اگر شورا هم حضور حدادی را در امریکا بلامانع بداند، او می‌‌رود.»
حدادی که چند سالی است غایب بزرگ قهرمانی کشور محسوب می‌‌شود، آن را برای شروع فصل خوب می‌‌داند: «من بعد از چند سال، در قهرمانی کشور پرتاب می‌‌کنم. به نظرم در مسابقه قهرمانی کشور به میزبانی خرم‌آباد دو، سه پرتابگر دیگر هم باشند. من معتقدم کسی جای دیگری را تنگ نمی‌کند، درست مثل اینکه برای المپیک از هر کشور دو پرتابگر سهمیه می‌‌گیرند. بهنام شیری و یکی، دو پرتابگر جوان دیگر هم به خرم‌آباد می‌‌آیند.» او به برنامه آمادگی‌اش خیلی مطمئن است: «من خدا را شکر، طبق برنامه جلو می‌‌روم و فکر می‌‌کنم کم‌کم برای مردادماه بدنم به اوج آمادگی برسد. این روزها من دیسک سنگین پرتاب می‌‌کنم و فکر می‌‌کنم هفته آینده پرتاب دیسک سبک را شروع کنم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/21/611029/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها