23:30 امشب؛ منچسترسیتی - رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا

جنگ ستارگان در اتحاد


گروه ورزشی/ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با نبرد دو تیم منچسترسیتی و رئال مادرید در ورزشگاه اتحاد آغاز می‌شود. دو تیم پرستاره‌ای که هر دو مدعی جدی قهرمانی این تورنمنت به شمار می‌روند. صدرنشین لیگ برتر انگلیس این هفته با پنج گل از سد تیم واتفورد گذشت تا با روحیه‌ای مضاعف در این بازی حاضر شود. مردان پپ گواردیولا در دور قبل لیگ قهرمانان اروپا در دو بازی سخت تنها با یک گل اتلتیکو مادرید را پشت سر گذاشتند و رئال هم رؤیای چلسی برای دفاع از عنوان قهرمانی را نابود کرد. بازی برگشت منچستر‌سیتی با اتلتیکو در مادرید با جنجال و درگیری‌های زیادی همراه بود. سیتی پس از آن دیدار، در نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل لیورپول شکست خورد، ولی در لیگ برتر روند بردهای خود را ادامه داد و همچنان صدرنشین است. سیتی پس از باخت 2-1 به لیون در سپتامبر 2018، تاکنون در خانه در لیگ قهرمانان شکست نخورده است. آنها در 5 بازی خانگی اخیر خود در اروپا، 13 گل زده‌اند و در بازی‌ها برابر اتلتیکو و اسپورتینگ لیسبون هم گلی نخوردند. البته سیتی مقابل رئال برخی مدافعانش را در اختیار ندارد و این بی‌تردید مقابل تیمی که کریم بنزما را در خط حمله خود دارد، به ضررشان است. پپ گواردیولا می‌تواند تبدیل به اولین مربی‌ای شود که رئال مادرید را سه بار در لیگ قهرمانان حذف می‌کند. او سخت در تلاش است که قهرمانی اروپا را به نیمه آبی منچستر بیاورد. رئال مادرید بعد از بازگشت رؤیایی مقابل پاری سن ژرمن، برابر چلسی نزدیک بود حذف شود اما توانست بازی را به وقت اضافه ببرد و با گل کریم بنزما به پیروزی برسد.
مردان کارلو آنچلوتی با عملکردی که مقابل پاری سن ژرمن و چلسی در مراحل قبلی داشتند ثابت کردند که به خوبی بلدند که چطور در بازی‌های بزرگ میدان را در دست بگیرند و بدرخشند. آنها شاید همیشه زیبا بازی نکنند اما ستاره‌هایی در اختیار دارند که می‌توانند هر تیمی را در جهان آزار دهند. رئال 6 بازی اخیر خارج از خانه خود در تمامی رقابت‌ها را برده است و در هر 3 بازی اخیر خود در خانه رقیبان، 3 گل زده است. اما هیچ تیمی نتوانسته در یک فصل لیگ قهرمانان در مرحله حذفی در خانه دو تیم انگلیسی پیروز شود.
این هفتمین دیدار رئال و منچستر‌سیتی در لیگ قهرمانان است. سیتی در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل 20-2019، توانست با دو برد 2-1 در دیدارهای رفت و برگشت به مرحله بعد برسد اما رئال در نیمه‌نهایی فصل 16-2015 توانسته بود در مجموع دو دیدار با نتیجه 1-0 پیروز شود. البته در آن هنگام، گواردیولا هنوز به منچستر نرفته بود. کارت‌های زرد بازیکنانی که یک یا دو کارت زرد داشتند برای این دیدار پاک شده است، اما سیتی در بازی رفت ژوائو کانسلو را در اختیار ندارد، چرا که او در خانه اتلتیکو سومین کارت زرد خود را گرفت. به این ترتیب گواردیولا امیدوار است کایل واکر بموقع به این بازی برسد. او گفته که حال این مدافع خیلی خیلی بهتر است. باید دید که آیا جان استونز هم از مشکل عضلانی رهایی می‌یابد تا به این دیدار برسد یا نه. برناردو سیلوا و ریاض محرز به ترکیب برمی‌گردند و گابریل ژسوس که در دیدار اخیر سیتی فوق‌العاده کار کرد و 4 گل زد، احتمالاً دوباره در ترکیب قرار می‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/21/611032/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها