اخبار


پیشکسوت کشتی ایران درگذشت

حسین ابراهیمیان معروف به ملاقاسمی دارنده مدال نقره کشتی آزاد جهان درگذشت. او که  در سال ۱۹۵۷ میلادی در قهرمانی جهان روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد، به دلیل ابتلا به سرطان در سن ۹۰ سالگی در کشور هلند درگذشت. ضایعه درگذشت سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی را به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه ورزش کشور تسلیت می گوییم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب غفران داریم.

سعادت به خاطر تیم ملی قید سری A را زد

بردیا سعادت، پشت خط‌ زن جوان، با فسخ قراردادش با تیم والیبال سیسترنای ایتالیا، امروز به جمع ملی‌پوشان اردونشین اضافه می‌‌شود. سعادت 19 ساله که سال قبل و بعد از قهرمانی جوانان جهان با بهبودی نسبی مصدومیتش  به سیسترنا پیوست، بعد از 13 بازی و 22 ست با پیراهن این تیم، به خاطر تیم ملی قید کار تا پایان فصل لیگ سری A را زد. او اگر می‌‌خواست تا پایان فصل بازی کند، باید تا 24 اردیبهشت در ایتالیا می‌‌ماند و شاید اردوی تیم ملی را از دست می‌‌داد. به همین دلیل پشت خط‌ زن جوان با مذاکره با باشگاه، قید سه حقوقش از قراردادش را زد و با فسخ قرارداد توافقی زودتر به ایران برگشت تا فردا در اردوی تیم ملی حاضر شود و تمریناتش را از سر بگیرد.

کاروان ایران با 18 رشته در قونیه

کاروان ورزشی ایران با تصویب ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی برای بازی‌های کشورهای اسلامی در 18 رشته شرکت می‌‌کند. به گفته علی اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی، ستاد عالی بازی‌ها در آخرین جلسه‌اش حضور رشته‌های تیر و کمان، دوومیدانی، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، ژیمناستیک، هندبال، جودو، کاراته، کیک‌بوکسینگ، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، والیبال، وزنه‌برداری، کشتی و فوتبال را در قونیه نهایی کرد. البته رشته‌های پارا تیروکمان، پاراشنا و پارا تنیس روی میز ایران در بازی‌های پارای کشورهای اسلامی شرکت می‌‌کنند. بازی‌های کشورهای اسلامی از ۱۸ تا ۲۷ مردادماه در ۲۱ رشته به میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار می‌‌شود.

اردوی تیم ملی هندبال، بعداز لیگ برتر

اردوی اول تیم ملی هندبال مردان بلافاصله  با پایان فینال لیگ برتر مردان شروع می‌‌شود. فدراسیون هندبال که بعد از قهرمانی آسیا و تصاحب سهمیه قهرمانی جهان تیم ملی با فرناندز اسپانیایی ادامه نداد، بلافاصله دست به کار شد تا سرمربی جدیدی جایگزین پروفسور کند. رایزنی‌ها جواب داد و وسلین وویوویچ با فدراسیون به توافق رسید تا تیم را برای قهرمانی جهان، بازی‌های کشورهای اسلامی و آسیایی 2022‌هانگژوآماده کند. مربی مونته نگرویی 20 فروردین ماه به ایران آمد و کارش را برای انتخاب بازیکنان  با تماشای بازی‌های لیگ برتر در اصفهان شروع کرد. البته او با تماشای  فیلم بازی‌های تیم ملی در قهرمانی آسیا و رصد لژیونرها، بازیکنان را برای اردو انتخاب می‌‌کند. قرار است فینال و رده‌بندی لیگ برتر هندبال 17 و19 اردیبهشت ماه برگزار شود که یکی، دو روز بعد اردو شروع می‌‌شود.

محرومیت ۳ ساله یک وزنه‌بردار به دلیل دوپینگ

محمد نیری،  وزنه‌‌بردار به دلیل مصرف ماده ممنوعه دروستانولون ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد. بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ، او با توجه به مصرف این ماده ممنوعه که از دسته استروئیدهای آنابولیک است، از ۸ فروردین ۱۴۰۱ تا ۷ فروردین ۱۴۰۴ از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم خواهد بود.  


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/21/611035/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها