وزیر کار خبر داد

کارگران در اولویت سیاست های حمایتی دولت سیزدهم


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه کارگری خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها هستند، گفت: با وجود فشارهای اقتصادی سال‌های اخیر، این جامعه کارگری بود که تحریم‌ها را شکست.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در آیین تجدید میثاق جامعه کار و تلاش کشور با آرمان‌های امام راحل به مناسبت آغاز هفته کارگر ، یکی از مهم‌ترین گروه‌های جامعه هدف در دولت مردمی سیزدهم را جامعه کارگری معرفی کرد و گفت: رئیس‌جمهور همواره بیش از هر جمعی در میان کارگران حضور پیدا می‌کنند و ایشان فضاهایی رفتند که حتی وزرا و مدیران میانی هم رغبتی برای حضور در این مکان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی از سال‌ها قبل در میان کارگران می‌رفتند و با مشکلات آنان آشنا هستند. دولت سیزدهم خود را دولت حامی کارگران می‌داند چراکه بیش از ۶۰درصد جمعیت و ستون جامعه هستند. عبدالملکی خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت‌رسانی به جامعه کارگری است چراکه آنان ستون‌های انقلاب هستند و دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا هم فضای کسب‌وکار و تولید و هم معیشت کارگران را بهبود ببخشد. وی تصریح کرد: به مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها هم ابلاغ کردیم که اولویت‌هایشان رسیدگی به نیازمندی‌های کارگران باشد و بدانید که توجه و تلاش ما در دولت و وزارت مردم ایجاد شرایط مساعد برای فضای کسب‌وکار و معیشت کارگران است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما شورای‌عالی کار را تشکیل دادیم و نفرات در هیأت وزیران انتخاب شدند و به‌صورت منظم این جلسات را تا به امروز برگزار کردیم. وی به کارگران گفت: وزارت کار مصمم است  تصمیمات شورای‌عالی کار را اجرایی کند و می‌دانید که این شورا بیشتر متشکل از نمایندگان خود شما یعنی کارگران و کارفرمایان است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مسکن کارگران بیان کرد: دولت سیزدهم مردمی، میانگین ساخت یک میلیون مسکن در سال ۱۴۰۱ را دنبال می‌کند و در این راستا اولویت با قشر کارگران است. عبدالملکی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هم تفاهمنامه‌ای برای ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی برای کارگران با وزارت راه‌وشهرسازی امضا کردیم و تلاش می‌کنیم وضعیت مسکن این قشر در سال ۱۴۰۱ بهبود یابد.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مزار شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام حضور یافتند و یاد و خاطره همه‌ این فداکاران با اخلاص را گرامی داشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/13/611063/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها