اخبار


۱۹هزار میلیارد ریال بدهی کشاورزان خسارت دیده بخشوده شد

سرپرست بانک کشاورزی از بخشودگی ۱۹هزار میلیارد ریال بدهی تسهیلاتی کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی و سایر حوادث غیرمترقبه در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه خبر داد.
به گزارش «ایران»، مهدی رضایی اظهار داشت: در اجرای این قانون و از چهارم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ سود و متفرعات بیش از ۱۲۲ هزار فقره از تسهیلات بدهکاران مشمول این قانون به مبلغی بیش از ۱۸.۹۵۸ میلیارد ریال بخشوده و به حساب مطالبات از دولت منظور شده است.
سرپرست بانک کشاورزی افزود: کشاورزانی که از بانک کشاورزی تسهیلاتی در بخش تولید دریافت کرده‌اند و موعد پرداخت اقساط آنان در فاصله زمانی اول مهر ماه ۱۳۹۶ تا ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ قرار دارد و به علت وقوع خشکسالی قادر به بازپرداخت بدهی خود نشده‌اند، مشمول استفاده از این مساعدت می‌شوند.
رضایی خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور، پس از معرفی کشاورزان خسارت دیده از سوی شورای بررسی خسارت استان‌ها، با مشمولان این قانون مساعدت و بدهی آنان را تعیین تکلیف خواهند کرد.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:
طرح امنیت غذایی بزودی عملیاتی می‌شود

محمدجواد عسکری با اشاره به احصای مشکلات حوزه کشاورزی، گفت: طرح امنیت غذایی بزودی عملیاتی خواهد شد.
به گزارش مهر، عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه کشاورزی است. این مسأله با امنیت ملی کشور عجین شده لذا نیازمند برنامه‌های ویژه است.
وی افزود: برای رفع دغدغه‌های این زمینه به‌دنبال برنامه‌ریزی دقیق و مدون هستیم.
عسکری بیان داشت: حل مشکلات بخش کشاورزی مهم‌ترین اولویت نمایندگان در کمیسیون کشاورزی مجلس است.رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: نظرات نخبگان را در این زمینه دریافت کرده‌ایم و از این‌رو تمامی مشکلات احصا شده است که نتیجه این فعالیت طرح امنیت غذایی بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/9/611071/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها