دیگه چه خبر؟


تکذیبیه علی مطهری پس از واکنش سازمان انرژی اتمی

 خبر اول اینکه، اظهارات علی مطهری درباره برنامه هسته‌ای ایران از سوی مقام مطلع سازمان انرژی اتمی کشورمان تکذیب شد. به گزارش نورنیوز، این مقام مطلع با تأکید بر اینکه «برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه جهت‌گیری نظامی نداشته و اظهارات افراد غیرمسئول در این زمینه ناشی از بی‌اطلاعی یا رویکرد سیاسی خاص آنها است»، گفت: وارد کردن اتهام پنهان‌کاری در فعالیت‌های هسته‌ای به کشورمان اقدامی است که از سال‌ها قبل دشمن برای محدودسازی برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان دنبال کرده و هرگز موفق به اثبات آن نشده است. این موضع‌گیری پس از آن انجام شد که این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری عجیب در جریان مصاحبه با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکا) گفت: «از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مسأله را حفظ کنیم و گزارش‌های محرمانه توسط گروهک منافقین افشا شد». او در عین حال بر اینکه «نظر مقام معظم رهبری این است که کلاً ساخت بمب هسته‌ای حرام است» تأکید داشت با این حال رسانه‌های معاند که منتظر موج‌سواری روی چنین اظهاراتی هستند جمله مربوط به فتوای حرام بودن سلاح هسته‌ای را در بازنشر آن تقطیع و حذف کردند.
پس از این سخنان بود که علی مطهری با تکذیب مصاحبه‌ خود، توضیح داد: «از مصاحبه من با ایسکانیوز جمله‌ای به این مضمون نقل شده است که «ما از ابتدا دنبال ساخت بمب اتم بودیم ولی گزارش منافقین مانع شد». این جمله با توجه به قبل و بعد آن و سؤال مصاحبه‌کننده درست منعکس نشده است. آنجا گفته شد که از ابتدا عده‌ای بودند که معتقد بودند ساخت این سلاح برای ترساندن دشمن مانعی ندارد، چنانکه قرآن می‌گوید «ترهبون به عدوّ الله» ولی استفاده از آن اشکال دارد. این مطلب باعث شد که منافقین فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را به عنوان ساخت بمب گزارش کنند. ولی سیاست و هدف نظام هیچ‌گاه ساخت بمب هسته‌ای نبوده است چنانکه مقام رهبری تولید آن را حرام اعلام کردند.»

رفع بخشی از محدودیت‌های سران فتنه

 خبر دیگر اینکه، محدودیت‌ فیزیکی در نزدیکی منزل شخصی «میرحسین موسوی» یکی از عوامل اصلی آشوب‌ها پس از انتخابات ۸۸ در کوچه اختر واقع در خیابان پاستور از صبح روز گذشته با تصمیم شورایعالی امنیت ملی برطرف شد.  به گزارش ایرنا، اصل مراقبت از وی با هدف پیشگیری از هرگونه آسیب به او یا اقدامات خلاف قانون از سوی نامبرده که از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی بوده، همچنان برقرار است. پیش از این حسن روحانی در آغاز دولت خود در سال ۹۲ شعار رفع حصر و کاهش محدودیت برای سران فتنه را مطرح کرده بود اما این اتفاق هیچ‌گاه در دولت او محقق نشد. این محدودیت‌ها با روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی‌ و دولت سیزدهم، بتدریج و در فضایی غیرتبلیغاتی کاهش یافته و در مدت اخیر مهدی کروبی یکی دیگر از سران فتنه نیز با برخی چهره‌های سیاسی دیدار و گعده‌های دوره‌ای داشته است‌.  گفتنی است بیش از یکسال مدارا با سران فتنه پس از انتخابات سال 88، از بهمن ماه سال ۸۹ و به‌دلیل ادامه یافتن اقداماتِ ضد امنیت ملی و بر هم زننده نظم عمومی که توسط برخی از سران فتنه و اطرافیان آنها صورت می‌پذیرفت، شورای عالی امنیت ملی براساس مصوبه‌ای، برخی محدودیت‌ها درباره رفت و آمد سران فتنه اعمال کرد و دستور به حصر خانگی آنها داده بود.

صدور حکم بدوی برای دو مجرم مرتبط با منافقین

 دست آخر اینکه، حکم دادگاه بدوی (ع.ی) و (ا.م) دو نفر از مجرمین امنیتی مرتبط با گروهک منافقین صبح دیروز صادر شد. به گزارش ایرنا، این افراد از مرتبطین با گروهک منافقین هستند که فروردین ۱۳۹۸ حین انجام عملیات تروریستی در داخل کشور دستگیرشده بودند. آنها همچنین در چند مورد دیگر نیز در نقاط مختلف تهران دست به عملیات تروریستی با هدایت منافقین زده بودند. بنا بر این گزارش، دادگاه بدوی با بررسی پرونده این دو نفر با جرایمی چون افساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام، نهایتاً با رأفت اسلامی حکم به 16 سال حبس برای آنها داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/5/611087/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها