نقشه راهی برای ارتقای جایگاه کارگران


علی حسین رعیتی فرد
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
در قرنی که بسیاری از جوامع بشری و حتی مدعیان توسعه‌یافتگی، ارزش‌های اخلاقی و انسانی را فدای سرمایه‌داری نوین کرده‌اند، صادقانه بپذیریم که جایگاه والای نیروی کار به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه در اکوسیستم کسب‌و‌کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که حاصل فدا کردن جان و مال بسیاری از بهترین و شریف‌ترین فرزندان این مرز و بوم بوده و هست، جایگاهی بسیار مقدس دارد.
سرمایه‌های انسانی به عنوان مهم‌ترین بخش از سرمایه‌های ملموس و غیرملموس نقش و جایگاه ویژه‌ای برای ارتقای بهره‌وری در این کشور به خود اختصاص داده‌اند. گرچه مباحثی که هراز‌چندگاه در محافل و جوامع بین‌المللی درخصوص جایگاه نیروی کار مطرح می‌‌شود شاید در نگاه سطحی بیان‌کننده اهمیت جامعه کارگری در تعیین سرنوشت خود باشد اما واقعیت آن است که این قشر عظیم و سرنوشت‌ساز آنگونه که مستحق آن هستند مورد توجه قرار نگرفته‌اند. تلاش نمایندگان کارگران و حضور فعال آنان در مراکز و نهادهای تصمیم‌گیری است که می‌‌تواند تضمین‌کننده آینده‌ای بهتر همراه با رفاه و آسایش مطلوب برای آنان باشد.
اهمیت دادن به مباحث سه‌جانبه‌گرایی به مفهوم واقعی آن می‌تواند در تحقق خواسته‌های این قشر عظیم و زحمتکش تأثیر زیادی داشته باشد.
ادامه در صفحه 12



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7895/7/611095/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها