اخبار


قیمت عمده‌فروشی هر کیلو گوشت مرغ ۵۱ هزار تومان شد

به گزارش ایرنا، بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، اما قیمت این محصول دیروز در میدان بهمن تهران و به‌صورت عمده حدود ۵۱ هزار تومان به فروش رسید که به‌تبع آن قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان نیز کاهش خواهد یافت. در پی اصلاح نرخ ارز و توزیع عادلانه نظام یارانه‌ای کشور، قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۵ هزار تومان تعیین شده بود که دیروز در میدان بهمن تهران زیر نرخ مصوب با قیمت کیلویی ۵۱ هزار تومان به فروش رسید.

 
تولیدکنندگان دام سبک نیازمند حمایت دولت

 مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی نهاده‌های دامی همچون جو، تولیدکنندگان دام سبک نیازمند حمایت دولتی برای ادامه حیات و تولید هستند. «افشین صدر دادرس» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از آنجا که طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ قیمت‌گذاری دولتی از گوشت قرمز برداشته شده و قیمت‌گذاری این محصول تابع نظام عرضه و تقاضا شد، گوشت قرمز تابع نظام قیمت‌گذاری نیست و بنابراین دولت برای آن قیمتی تعیین نمی‌کند، مگر اینکه تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک اظهار داشت: با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کمتر از۱۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز دام سبک از محل ارز ترجیحی تأمین شده و از آنجا که تولیدکنندگان این بخش مجبور به تأمین نهاده‌های مورد نیاز از بازار بوده‌اند، قیمت تمام‌شده دام زنده پروار تولید شده افزایش یافته، بنابراین به دلایل مختلف از جمله شرایط بد اقتصادی و کاهش توان خرید مصرف‌کنندگان، بازار کشش قیمت واقعی تمام‌شده را نداشته است و دام‌ها با قیمت‌های پایین‌تر از قیمت تمام‌شده عرضه می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/9/612794/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها