حجم قراردادهای آتی به ۵۰هزار قرارداد نزدیک شد


حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی بورس کالا به ۵۰ هزار قرارداد نزدیک شد. این در حالی است که نزدیک به ۹۰درصد سهم معاملات برای زعفران بود.
به گزارش کالاخبر، در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت، تعداد ۴۹هزار و ۹۹۴قرارداد آتی بر پایه سه دارایی زعفران نگین، صندوق طلا و نقره منعقد شد و ارزش بیش از ۲۳۴میلیارد و ۵۳۶میلیون تومانی را در پی داشت.
معامله‌گران در ۴سررسید معاملاتی و برای تحویل در دوره‌های اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۴۴هزار و ۴۳۰ قرارداد آتی زعفران نگین را منعقد کردند و ارزش بیش از ۲۳۴.۵ میلیارد تومان را به ثبت رساندند.
با این عملکرد معاملاتی، زعفران نگین، هم در حجم و هم در ارزش معاملات صدرنشین شد. زعفران نگین به تنهایی توانست بازار قراردادهای آتی را در سیطره خود نگه دارد و به ترتیب ۸۹ و ۷۸ درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده را در این هفته از آن خود کند.
انعقاد ۴هزار و ۶۳۹قرارداد آتی صندوق طلا در سه سررسید خرداد، مرداد و مهرماه امسال ارزش بیش از ۴۹میلیارد و ۱۱۳میلیون تومانی را در پی داشت. دارایی پایه مذکور با این عملکرد معاملاتی به ترتیب ۹ و ۲۱ درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد. معامله‌گران برای تحویل در دو دوره خرداد و مرداد‌ماه سال‌جاری نیز تعداد ۹۲۵قرارداد آتی نقره را منعقد کردند و ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد تومان را برای این دارایی پایه به ثبت رساندند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/10/612798/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها