زن همسرکش از قصاص نجات یافت


گروه حوادث/ زن افغانستانی که به جرم قتل همسرش محکوم به قصاص شده بود با تلاش قاضی دادسرای کرج، رئیس زندان و گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت.
حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در تشریح این خبر گفت: یک زن تبعه کشور افغانستان که سال‌ها با همسرش در ایران زندگی می‌کرد و صاحب دو فرزند خردسال بود به علت قتل همسرش محکوم به قصاص شد. این زن در سال ۱۳۹۸ پس از مشاجره لفظی و درگیری با همسرش، وی را به قتل رساند که با رسیدگی به پرونده، به قصاص نفس محکوم و پس از طی مراحل قانونی مقرر شده بود حکم صادره در ندامتگاه مرکزی کرج به مرحله اجرا دربیاید.
اولیای دم که شامل پدر و مادر مقتول بودند ابتدا اصرار بر اجرای حکم قصاص داشتند اما با تلاش‌ها و صحبت‌های انجام شده توسط قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای کرج و رئیس زندان در نهایت پس از ساعت‌ها مذاکره، رضایت خود را نسبت به اجرا نشدن حکم اعلام کردند.
وی با بیان اینکه زن جوان بابت جنبه عمومی جرم همچنان در زندان به سر خواهد برد، گفت: نکته قابل توجه در این پرونده، تلاش‌های انسانی و مجدانه مقامات قضایی و مسئولان زندان مربوطه برای جلب رضایت و جلوگیری از قصاص بود، هر چند طرفین این پرونده از جمله زندانی اهل کشور دیگری بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/19/612832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها