سرقت های خشن با پابند الکترونیکی


گروه حوادث/ مرد زندانی که با پابند الکترونیکی آزاد شده بود یک باند سرقت تشکیل داده و با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراه مردم را می‌دزدید.
سرهنگ ضرغام‌آذین، سرکلانتر غرب تهران در تشریح این خبر گفت: از حدود 20 روز قبل با افزایش شکایت‌های گوشی‌قاپی در سطح معابر و خیابان‌ها (منطقه 2) رو‌به‌رو شدیم که شاکی‌ها اظهار داشتند گروهی ۴ نفره سوار بر موتور با دیدن تلفن همراه افراد، به آنها نزدیک شده و اموال آنان را به زور چاقو تصاحب می‌کردند.
این مقام انتظامی گفت: در چندین مورد، سارقان از پشت سر به روش خفه کردن آنان را خفت کرده و تا پای مرگ برده و گوشی‌شان را سرقت کرده بودند. با شکایت مالباختگان، این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس پیشگیری قرار گرفت تا اینکه مأموران سارقان را در حالی که در خیابان پاتریس لومومبا به یک خانم حمله کرده و او را روی زمین انداخته بودند تا گوشی و اموالش را سرقت کنند، مشاهده کردند. سارقان به محض دیدن مأموران قصد داشتند از محل متواری شوند که در عملیات تعقیب و گریز 2سارق خشن دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: سردسته این باند، جوانی ۲۴ ساله و سابقه‌دار است که چندین بار به جرم سرقت و زورگیری دستگیر شده و حدود 3ماه است که با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شده بود، اما متأسفانه باز هم اقدام به سرقت و گوشی‌قاپی کرده است. این سارق خشن تاکنون، ۱۰ شاکی دارد که با تشکیل پرونده بار دیگر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.سرکلانتر غرب تهران خاطرنشان کرد: هزینه جرم پایین است و باید مجازات‌ها افزایش یابد تا حداقل بازدارنده شوند و دیگر سارقان تکرار جرم نکنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/19/612835/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها