منتقد دوومیدانی بعد از مسابقات قهرمانی کشور سکوتش را شکست

سپهرزاد:30 سال دنده عقب رفتیم



مهری رنجبر/اتفاقات بد در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور، صدای همه را درآورد. مسابقاتی که نه در پیست استاندارد برگزار شد، نه رکوردشکنی داشت و حتی در مواد 100، 400 و پرتاب وزنه خبری از رکوردداران نبود. این اتفاقات خیلی‌ها را شاکی کرده، هادی سپهرزاده رکورددار دهگانه ایران و مربی دوومیدانی که یکی از منتقدان فدراسیون است، بعد از مدت‌ها دوباره روزه سکوتش را شکست. او به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «دوومیدانی ایران در این چند سال، 30 سال دنده عقب رفته است. من سال 79 آمدم که سه مدال را حمید سجادی، عباس صمیمی و مهدی جلودارزاده گرفتند. خیلی خوب نبود اما اگر آن زمان را که شرایط جنگی بود با حالا مقایسه کنیم، باز هم می‌بینیم شرایط خیلی بهتر بود. حتی در ماده استقامت و نیمه استقامت هم شرایط اصلاً خوب نیست.» به نظر او قهرمان‌سازی فیک، بدعتی بود که مجید کیهانی در دوومیدانی به جا گذاشت: «مجید کیهانی، ساخت قهرمان فیک را بدعت گذاشت، یعنی طرف تا به حال مدال هوای آزاد نگرفته، قهرمانی آسیا شرکت نکرده، خودش را کنار احسان حدادی تنها مدال آور المپیک دوومیدانی می‌بیند. در المپیک 2016 ریو دونده نفر 24 شد، اما در حد مدال نقره حدادی روی او مانور دادند، من در المپیک، بیست و دوم شدم اما انگار نه انگار. فدراسیون با سیاست‌هایش همه را فراری داد هرکسی مرا می‌بینید، می‌گوید چرا در دوومیدانی مانده‌ای؟»
این مربی دوومیدانی به مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی خرم آباد هم انتقاد دارد:«مسابقات را در پیست غیراستاندارد برگزار کردند، جایی که پیست 6 خط است، وضعیت غذا و خوابگاه ورزشکاران که بماند. ورزشکارانی که همه سال خودشان هزینه می‌کنند و فدراسیون تنها دو روز میزبان آنها بود، صبحانه به آنها کره و عسل داده است. مگر ورزشکار قبل از مسابقه باید کره و عسل بخورد؟ خوابگاه که دیگر بماند.»
هادی سپهرزاد به کشتی و رئیسی که دارد، غبطه می‌خورد: «من به کشتی حسودی‌ام می‌شود، به فدراسیونی که رئیس آن قهرمان بوده و رگ گردن می‌گذارد برای رشته‌اش و با همه در می‌افتد تا حق آنها را بگیرد. بهترین و شیک‌ترین سالن را برای کشتی گیران درست کرده. آن وقت ما آفتاب انقلابی را داشتیم که خوابگاه داشت و آقایان برای تعمیر خوابگاه هزینه‌اش را گرفتند، خوابگاه را خراب و پولش را جای دیگری هزینه کردند. اگر پول آن را گرفته‌اید چرا جای دیگری خرج کردید؟» به گفته پیشکسوت دوومیدانی، فدراسیون معترضان را با تهدید به احضار به کمیته انضباطی ساکت نگه می‌دارد: «من این مدت به‌دلیل دلخوری حرف نمی‌زدم، اما کوچکترین اعتراض مساوی است با احضار به کمیته انضباطی و از حقشان محروم می‌شوند. از محسن ربانی گرفته تا ورزشکاران می‌گویند حرف نزنیم تا به کمیته انضباطی احضار نشویم.»
او مدعی است فدراسیون، دوومیدانی کاران رده پایه را هم می‌سوزاند: «مسئولان فدراسیون نیروی جوان را با اشتباهاتشان می‌سوزانند. هیچ برنامه‌ای برای ورزشکاران ندارند. نفر چهارم جوانان جهان، امسال در قهرمانی کشور نتیجه خیلی ضعیفی گرفت. در حالی که معمولاً ورزشکاران از جوانان به بزرگسالان جهش دارند. مثل احسان حدادی که در جوانان دیسک یک کیلو و 750 گرمی را 64 متر انداخت و در بزرگسالان دیسک 2 کیلویی را 65 متر پرتاب کرد یا محسن ربانی که در جوانان 4 متر و 10 سانتیمتر در پرش با نیزه پرید و در بزرگسالان 5 متر. همه این نتایج با برنامه‌ریزی به دست می‌آید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/21/612846/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها