هنرمندان در فضای مجازی


این روزها در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب روزهای پرکار برای ناشران، نویسندگان و مترجمان است. اگر سری به صفحه اهالی نشر بزنید، حتماً خبرهای نمایشگاه را در صفحات آنها خواهید دید؛ خبرهایی از جنس معرفی کتاب‌های جدید و رونمایی با حضور نویسندگان در غرفه‌های نمایشگاه.

روزهای نمایشگاه کتاب
انتشارات آموت هر روز لیستی از کتاب‌های پرفروش خود منتشر می‌کند. یوسف علیخانی در این باره نوشت: «روز اول که به پایان می‌رسد، لیست پرمخاطب‌ها را از سیستم می‌گیریم و اولین کار روز دوم این است که این لیست را می‌نویسیم و در غرفه به نمایش می‌گذاریم و این کار هر روز انجام می‌شود. خیلی‌ها انتقاد دارند که خطم بد است و کاش با کلاس باشیم و این لیست را پرینت بگیریم اما شخصاً معتقدم این دستخط‌ها روایت اول شخص است.»

برپایی جلسات آموزشی و کارگاهی در نمایشگاه کتاب، امری طبیعی است. حال اسماعیل امینی، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و مدرس در صفحه خود خبر برگزاری کارگاه تخصصی شعر امروز را منتشر کرده است. در این کارگاه ابراهیم اسماعیلی‌‌اراضی، علی داوودی، احمد نادمی و محمدرضا سنگسری حضور دارند.

نشر ایران‌بان که ناشر تخصصی کودک و نوجوان است در صفحه خود خبر برپایی جشن امضا و رونمایی چند کتاب را با حضور نویسندگان و مترجمان داده است. کتاب «سفر پررمز و راز کایوت سانرایز» با حضور نوشین دیانتی مترجم، کتاب «سلام روبی» با حضور رضوان خرمیان و وحید عامل مترجم، کتاب «هیولایی که نبود» با حضور مریم منتصرالدوله مترجم از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مجموعه پنج جلدى «دفتر خاطرات پسرِ لاغرو» را پروین علیپور در صفحه خود منتشر کرده است. او درباره این مجموعه نوشت: «نخستین‌بار در سال ١٣٩٠ و ١٣٩١، در نشر«چشمه» منتشر و تاکنون چند بار تجدید چاپ شده است. دفتر خاطرات پسر لاغرو»، مجموعه‌ای است از تمام گونه‌هاى ادبى با ساختى جذاب و... شوخ‌طبعى بی‌نظیر!!!»
چهره‌ها
کاظم بلوچی پس از سال‌ها دوری  با نمایش «شام آخر» روی صحنه می‌رود. این خبر را مسعود دلخواه در صفحه خود اعلام کرده است. او در نمایش، نقش پونتیوس پیلاتوس حاکم یهودی را ایفا می‌کند. این نمایش از ۲۶اردیبهشت تا ۳۰خرداد‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظرزاده کرمانی اجرا می‌شود.

نگار جواهریان عکسی از تمرین نمایش «مخاطب» گذاشته است. این نمایش به نویسندگی جابر رمضانی و کیوان سررشته براساس نمایشنامه «مؤلف» اثر تیم کراوچ است. این نمایش کاری از گروه تئاتر سوراخ تو دیوار است که در آن جابر رمضانی، علی باقری، لیلی رشیدی و نگار جواهریان بازی می‌کنند. نمایش «مخاطب» از 26اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

رضا درمیشیان این روزها فیلم «مجبوریم» را روی پرده دارد. او در صفحه خود به کمبود سالن و سانس کم اشاره و اعلام کرد: «در دو روز نخست، نمایش مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است.۱۰در صد از عواید فروش فیلم «مجبوریم» در سینماهای سراسر کشور زیرنظر «لیلا ارشد» برای زنان کارتن‌خواب، بی‌سرپرست و بدسرپرست هزینه خواهد شد.» این فیلم برنده پنج جایزه بین‌المللی است که در این میان سه جایزه بین‌المللی آن، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است.
جایزه بین‌المللی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره وزول فرانسه، جایزه بین‌المللی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران «چینه چیتا» هلند، جایزه اصلی بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم تماشاگران و جایزه بهترین فیلم هیأت داوری نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیاوپاسیفیک) جشنواره آسیاتیکای رم از جوایز «مجبوریم» است.

 عکس روز
محمدعلی طالبی کارگردان در صفحه خود عکسی قدیمی را با مخاطبان خود منتشر کرده است. او درباره این عکس نوشت: «پنج سال قبل جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل برای فیلم مستند «ننه حسن» در جشنواره فیلم سینما حقیقت به پسرم آرش طالبی داده شد که روی صحنه مشغول بوسیدن او هستم. کمتر از دو ماه بعد آرش در یک تصادف اتومبیل بشدت مجروح شد و در بیمارستانی در شهر رشت به علت قصور پزشکی فوت کرد. حالا فقط می‌توانم او را گاهی اوقات در خواب‌هایم ببینم، چه حال خوبی داشتم وقتی که در آغوشم بود. او رفته و علی معلم عزیز هم که مجری برنامه بود و در عکس هست، رفته است. من تنها مانده‌ام، بدجوری هم تنها مانده‌ام.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/28/612888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها