سخنگوی شورای نگهبان:

اصلاح قانون انتخابات ضروری است


گروه سیاسی/ هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نخستین نشست خبری خود در سال 1401 از مصوبات مجلس گفت که در این شورا بررسی و تبدیل به قانون شده است. یکی از این مصوبات طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» بود؛ طرحی که مطابق آن ساعت رسمی کشور از سال ۱۴۰۲ ثابت مانده و تغییر ساعت کاری ادارات در مناطق مختلف برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به اختیار دولت گذاشته شده است.
طحان‌نظیف در این خصوص توضیح داد: در این طرح بین ساعت رسمی کشور و ساعت کاری کارکنان تفکیک انجام شده است. در مورد ساعت رسمی کشور دولت دیگر نمی‌تواند ساعت را تغییر دهد اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.
به گزارش «ایران»، طحان‌نظیف در ادامه این نشست خبری، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا اسم شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه‌گانه قرار ندارد، گفت: من دوستان را به سامانه جامع نظرات شورای نگهبان ارجاع می‌دهم. این سامانه حاوی تمام متن‌های طرح‌ها و لوایح، مشروح مذاکرات شورا تا آنجا که پیاده شده و استدلال‌های دسته‌بندی شده اعضا است. پس ما همیشه پیشتاز شفافیت بودیم اما اینکه چرا اسم ما در این طرح نیست را باید از نمایندگان مجلس بپرسید. وی در پاسخ به سؤالی درباره مصوبه دولت درباره واردات خودرو هم گفت: ما در بحث ساماندهی صنعت خودرو در مرحله آخر ابهام و ایرادی نداشتیم و تنها هیأت عالی نظارت مجمع اشکالاتی داشت اما اینکه مصوبه دولت با نظرات هیأت عالی نظارت انطباق دارد را نمی‌دانم.
طحان‌نظیف در پاسخ به سؤالی در مورد اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: دو نکته وجود دارد یکی بحث کلی اصلاح قانون انتخابات است که معتقدیم همه تلاش کنند تا این اصلاحیه به سال بعد برسد، اما درباره انتخابات استانی یا تناسبی بحثی در شورای نگهبان مطرح نبوده است. جلساتی درخصوص اصلاح انتخابات برگزار شده اما بحثی در خصوص انتخابات استانی یا تناسبی نداشتیم. اصلاح این قانون ضرورت دارد و ما هم این مطالبه را داریم تا اصلاحیه مجلس به انتخابات سال آینده برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/5/612904/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها