دیگه چه خبر؟


مسدود کردن ۹ هزار حساب بانکی غیرمجاز ارزی و رمزارز از سوی وزارت اطلاعات

 خبر اول اینکه، اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با رصد و رهگیری‌های اطلاعاتی این وزارتخانه، ضمن اشراف بر شبکه دلالان غیرمجاز ارزی، معاملات پنهان و مشکوک ارزی و رمزارز کشور، با همکاری بانک مرکزی و با دستور مقام قضائی، حساب‌های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شد. این اطلاعیه افزود: با اجرای طرح برخورد با عوامل دادوستد غیرمجاز ارز در مدت اخیر، ۹۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود شد.

وال استریت ژورنال:
ایران پیروز شده و امریکا را تحقیر می‌کند

 خبر دیگر اینکه، روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به روند فعلی و موازنه تغییر یافته میان ایران و امریکا نوشت: با ادامه وضع موجود، ایران احساس پیروزی و امریکا را تحقیر می‌کند. به گزارش فارس، این روزنامه امریکایی در یادداشتی نوشت: ایران از تحریم‌های شدید، آشوب، ترور هدفمند مقامات و دانشمندان، خرابکاری هسته‌ای، جنگ در سوریه، ناآرامی‌ها در عراق و بیماری همه‌گیرکرونا، جان سالم به‌در برده و احساس پیروزی می‌کند. سیاستمداران امریکایی اغلب به سیاست خارجی به‌عنوان یک معامله فکر می‌کنند. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران اما نه تحت تأثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرد و نه از پاداش‌های مالی اغوا می‌شود. گفت‌وگوها با امریکا بواسطه دیپلمات‌های اروپایی، خود میدانی برای تحقیر امریکاست، زیرا دیپلمات‌های امریکایی اجازه ملاقات با همتایان ایرانی خود را ندارند.  «ری تکیه» (عضو ارشد شورای روابط خارجی امریکا) و «روئل مارک کریچت» (افسر سابق سازمان سیا در امور ایران) در مقاله مشترک وال استریت ژورنال تأکید کرده‌اند: امریکا با قاطعیت و پافشاری ایران روی مواضع هسته‌ای خود، تحقیر شده و تهران در این کشاکش دیپلماتیک و سیاسی و اقتصادی، احساس پیروزی می‌کند.

پرنده‌های بدون سرنشین ایران در جمع مهم‌ترین پهپادهای جهان

 شنیدیم که، شبکه «المیادین» بتازگی در گزارشی به معرفی مهم‌ترین پهپادها در سطح جهان پرداخت که در میان آنها نام تعدادی از پهپادهای ایرانی به چشم می‌خورد. به گزارش فارس، این شبکه لبنانی گزارش خود را اینگونه آغاز کرد: «به پهپادهای نظامی‌ای که وزن آنها بیش از ۶۰۰ کیلوگرم است، «پرنده‌های بدون سرنشین استراتژیک» گفته می‌شود که مخصوص انجام مأموریت‌های رزمی بسیار مهم هستند». طبق این گزارش، «کمان ۲۲» پهپادی ایرانی است که رسانه‌های عبری در ماه آوریل گذشته درباره آن صحبت می‌کردند. رسانه‌های عبری می‌گفتند که این پهپاد قادر است به مسافت ۳۰۰۰ کیلومتری برسد یعنی قادر است اراضی اشغالی نیز را پوشش دهد. این رسانه لبنانی در ادامه اضافه کرد که در رژه نظامی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و پس از آنکه از برخی تسلیحات و تجهیزات جنگی ایران رونمایی شد، این پهپاد دیده شد. المیادین در ادامه نوشت: «نیروهای ایران از پهپادهای «آرش» و «کرار» که برای اولین بار مجهز به موشک هوا به هوای «آذرخش» شدند، استفاده می‌کنند. ایران چندین نوع پهپاد مانند «مهاجر۶» را نیز مورد استفاده قرار می‌دهد. این کشور همچنین پهپاد رزمی «صاعقه» را تولید می‌کند.»

توزیع اقلام احتکاری یک فروشگاه‌ بزرگ پایتخت

 دست آخر اینکه، پس از اعلام یکی از نهادهای امنیتی مبنی بر احتکار مقادیر قابل توجهی از اقلام و کالاهای اساسی تنظیم بازاری متعلق به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در پایتخت به دادستانی تهران، دستور پلمب انبار مذکور تا زمان بررسی دقیق ماجرا، از سوی دستگاه قضا صادر شد. به گزارش میزان، با مشخص شدن احتکاری بودن کالاهای مذکور، صبح دیروز با دستور مقام قضایی، انبار مورد اشاره فک پلمب و اقلام مکشوفه، وارد شبکه توزیع شد. بر اساس برآورد اولیه حدود ۳۱۰ تن برنج هندی تنظیم بازاری، ۲۴ تن برنج ایرانی، ۱۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم روغن سرخ کردنی، ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای و یک تن برنج پاکستانی تنظیم بازاری در این انبار احتکار شده بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/5/612905/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها